سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه، روشنی می آورد و غفلت، تاریکی . [امام علی علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ابداع کننده غلتک شیشه

علی کیامری کارگر نمونه سال 86 است که امسال در روزکار وکارگر لوح تقدیر خود را از دست ریاست جمهور دریافت کرد.این ایثارگر بسیجی متولد سال 1361 است و هم اکنون درکارخانه شیشه قزوین در قسمت تولید کارخانه فعالیت می کند.
کیامری ابداع دستگاه «غلتک شیشه» را یکی از دلایل موفقیت خود می داند ودر این باره می گوید: این دستگاه برای اولین بار در ایران ساخته شده است. تا قبل از سال 83، دستگاه غلتک شیشه از کشورهای آلمان، ژاپن و فرانسه وارد کشور می شد و بابت خرید آن، کشور هزینه بسیار بالایی پرداخت می کرد.
وی می افزاید: بنده از این موضوع بسیار ناراحت بودم و پیش خود می گفتم چرا باید به خاطر وارد کردن این گونه ابزارها ارز کشور به جیب کشورهای بیگانه برود، به همین علت طرحی باعنوان «غلتک شیشه» را به مسئولان کارخانه ارائه کردم و آنها هم پذیرفتند.
کیامری ادامه می دهد: بازسازی این دستگاه حدود 2 سال به طول انجامید. باکمک خداوند و حمایت همکارانم بویژه آقایان بختیاری و گل گلی که جزء مدیران تولید کارخانه هستند، توانستم این طرح ابداعی را به ثمر برسانم.
وی نحوه کار این دستگاه را این چنین توضیح می دهد. غلتک شیشه ای 6 متر طول دارد و جنس آن از نیکل است. این دستگاه در داخل کوره قرار می گیرد و در دمای 1200 درجه سانتی گراد نیز کار می کند. این غلتک ها تعیین کننده کیفیت شیشه هستند. اگر در دستگاههای ماکوچکترین مشکلی وجود داشته باشد، درتولید شیشه تاثیرمی گذارد و باعث می شود که شیشه ها تابدار شوند. بحمدا... طراحی این دستگاه این مشکل را ندارد و کارخانه قزوین با کیفیت بسیار خوبی شیشه مورد نظر را تولید می کند.
ایثارگر بسیجی درباره صرفه جویی ارزی دستگاه غلتک شیشه می گوید: تقریبا هر 10 تا غلتکی که بازسازی کرده ایم درحدود 300 هزار یورو صرفه جویی ارزی شده به طوری که از ابتدای سال 83 تا پایان سال 85 تنها این کارخانه 500 میلیون تومان صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
کیامری در پایان ابراز خوشحالی کرد که توانسته با ابداع خود خدمتی به کشور خود کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/2/31 :: ساعت 12:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 63
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156069
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب