سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، میانه روی را دوستدارد . [امام صادق علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ساخت پیوند زن دستی

ساجده هادی مقدم و حکیمه مویدی فر دانش آموزان بسیجی کرمانی هستند که با اختراع دستگاهی به نام دستگاه پیوند زن دستی در سال 85 مقام سوم کشوری را در هشتمین جشنواره خوارزمی به دست آورده اند. این دو هم اکنون در مقطع پیش دانشگاهی در رشته علوم تجربی همکلاس هستند. این دو دانش آموز که در دهمین مجمع تجلیل از دانش آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی سال 86 شرکت داشتند از آن ها تقدیر گردید.
هادی مقدم درباره انگیزه طرح اختراعی خود می گوید: یک روز به اتفاق خانم مویدی فر به یکی از باغات شهر کرمان رفتیم و با مشکل پیوند درختان مواجه شدیم. با دیدن این مسئله فکر کردیم که این هم می تواند طرح خوبی برای ما باشد به همین دلیل ما طرح «پیوند زن دستی» را به پژوهشکده معرفی کردیم و با موافقت آنها این کار را دنبال کردیم که با توکل بر خدا و همکاری و تلاش همدیگر توانستیم این دستگاه را بسازیم.
هادی مقدم در رابطه با نحوه کار این دستگاه می گوید: «دستگاه پیوند زن دستی می تواند عمل پیوند لوله ای را برای درختانی که پیوند لوله ای می خورند در مدت زمان کوتاه تری انجام دهد.
مویدی فر هم درباره این طرح اضافه کرد: این دستگاه از دو جعبه تشکیل شده است. کار جعبه اول این است که گیره های پیوند را انجام می دهد و در ادامه آن جعبه دوم که پیوندک نام دارد کار خود را شروع می کند . بر روی جعبه دوم دماسنج و رطوبت سنجی تعبیه شده که با استفاده از آن می توان آب و رطوبت اضافی را از سرپوشی که بر روی آن تعبیه شده خارج کرد.
مویدی فر بیان کرد: اکنون طرح هایی نیز در زمینه پزشکی دارم و قصد دارم بعد از اتمام مقطع پیش دانشگاهی بر روی آنها کار کنم. مویدی فر علاوه بر تحصیل و عضویت در بسیج مسئولیت انجمن فاطمیون ناحیه یک کرمان را بر عهده دارد. وی در پایان سخن خود را خطاب به جوانان و نوجوانان می گوید: «از همه هم سن و سالهای خودم می خواهم که نام زیبای بسیجی را مانند زمان جنگ با ارزش بدانند و هیچ وقت در هیچ کجا ناامید نباشند و با تلاش و توجه به خدا راه خود را تا پایان ادامه دهند.»



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/3/21 :: ساعت 12:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 61
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156067
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب