سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از ستم بپرهیزید که دلهایتان را ویران می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مخترع دستگاه روشنایی گاز هوشمند

 میثم ارجی متولد سال 1366 است و هم اکنون در مقطع پیش دانشگاهی در دبیرستان البرز همدان تحصیل می کند. وی در دهمین مجمع سراسری تجلیل از دانش آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی به عنوان نفر برگزیده معرفی گردید.این جوان بسیجی تاکنون موفق به ثبت چند اختراع شده که از جمله آن می توان به دستگاه روشنایی گاز هوشمند و دستگاه نصب ایزوگام اشاره کرد و همچنین دستگاه رولت بر که چند روز پیش در جشنواره استانی برگزیده شد.
دستگاه روشنایی «گاز هوشمند اتوماتیک» را با همکاری سجاد شهابی و شیوا حق نظری ساخته و توانسته است در هشتمین جشنواره خوارزمی استان همدان رتبه اول راکسب کند. این دانش آموز بسیجی درباره نکات ایمنی دستگاه روشنایی گاز هوشمند می گوید: ما برای روشن کردن چراغ خوراک پزی اول گاز را روشن می کنیم و بعد کبریت می زنیم که این کار خطراتی را به دنبال دارد. ولی این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که جرقه آن قبل از باز شدن شیرگاز فعال می شود. مزیت دیگر آن این است که دستگاه، یک سیستمی داردکه به گاز حساس می باشد و وقتی احتمال نشتی گاز وجود داشته باشد این دستگاه اعلام خطر نموده و گاز را قطع می کند.استفاده دیگری که این دستگاه دارد، این است که قابلیت تشخیص روز و شب را دارد. ما اغلب وقتی برق می رود مشکل پیدا کردن کبریت یا هر وسیله دیگری را داریم که این دستگاه با قابلیتی که دارد این مشکل را نیز حل کرده است.
ارجی با بیان این نکته که این دستگاه در شرکت Davison آمریکا نیز ثبت اختراع شده است درباره دیگر اختراع خودمی گوید:« دستگاه بعدی که با همکاری سعید نصراللهی وعلی تقدسی به ثبت رسیده دستگاه «نصب ایزوگام» است. این دستگاه در هشتمین جشنواره خوارزمی در سال 1384 رتبه سوم کشور را کسب کرد. عضو انجمن مخترعین کشور درباره ویژگی های این اختراع ادامه می دهد: این دستگاه، دستگاهی است که برای اولین بار در دنیا ساخته شده است. ایزوگام های فعلی به روش دستی نصب می شود و این کار با مشکلات و خطراتی از قبیل سوختن دست، افتادن از پشت بام و ... همراه است. همانطور که می دانیم رول های ایزوگام در کل دنیا استاندارد می باشد از نظر طول وعرض .این دستگاه بنابر همان اندازه ها طراحی شده است و طرز کار آن به صورتی است که این دستگاه دو مخروطی شکل دارد که داخل رول ایزوگام می روند و حالتی دارند که می توانند بچرخند و حتی فاصله ها را نیز تنظیم کنند. این دستگاه باعث کاهش بسیار زیاد خطرات و همچنین تسریع درکارها می شود.
دستگاه رولت بری نیز از دیگر اختراعات او می باشد که در رابطه با آن می گوید:« بسیار مشاهده کرده ایم که در قنادی ها تمام کارها بادست انجام می شود. درست کردن شیرینی رولت هم با دست می باشد واین کار از نظر بهداشتی عواقبی دارد. من دستگاهی طراحی کردم که تمام مراحل درست کردن رولت بدون دخالت دست وکاملا بهداشتی می باشد.
ارجی درخصوص فعالیت های خود می گوید:« به علت مسلط بودن به زبان های انگلیسی و فرانسوی سردبیر 4 مجله انگلیسی نیز بودم و همچنین برای کنفرانس بوعلی سینا و کنفرانس کشوری آموزش زبان انگلیسی به عنوان خبرنگار افتخاری شرکت داشتم و با همکاری آموزش و پرورش در سال 83 یک ویژه نامه انگلیسی رابه چاپ رساندم و در این زمینه رتبه اول را کسب کردم و هم اینک هم مجله دیگری در دست چاپ دارم.»
این عضو موسسه فرا مخترعین ایران ضمن تشکر از بسیج و حمایت های این نهاد می گوید:« من اوایل فکر نمی کردم که بسیج بتواند مرا همراهی کند ولی با اینکه من هیچ توقعی از آن ها نداشتم، از لحاظ روحی و معنوی بسیار پشتیبانی شدند که باز هم از همه آن عزیزان از جمله جناب آقای نوروزی و سرهنگ رضایی و سرکارخانم هذاوه ای تشکر می کنم.»
وی در مورد برنامه های آینده خود می گوید:« به امید خداوند قرار است با همکاری بسیج همدان یک انجمن نخبگان و همچنین یک ویژه نامه برای مبتکرین جوان راه اندازی کنم، از سوی دیگر خودم را برای شرکت در نهمین جشنواره خوارزمی کشوری آماده می کنم.از چهار طرح پیشنهاد شده من دو طرح مورد قبول جشنواره واقع شده است.»
وی در پایان به جوانان توصیه می کند:« همیشه سعی کنید هدف های بی ارزش را دنبال نکنید. همچنین دنیا را با همه مسائل آن با دید بازتر و بینش عمیق تر ببینید، زیرا پیچیده ترین مسائل درنزد فرزانگان، ساده ترین آن ها به نظر می رسد.»


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( جمعه 86/4/15 :: ساعت 12:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 65
>> مجموع بازدیدها: 156075
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب