سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمت تگردد و عبرتی که مایه حفظت شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تهدیدها ته کشیده است!

در گفت وگو با چند تن از فرماندهان گردان های عاشورای نمونه کشوری مطرح شد

تهدیدها ته کشیده است!

سخنان گستاخانه وزیر امور خارجه فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران و متعاقب آن واکنش های بین المللی و در نهایت عقب نشینی آن وزیر صهیونیست از موضع خود نشان داد جمهوری اسلامی ایران به چنان قدرتی تبدیل شده است که استکبار جهانی کم کم جرات تهدید کردن آن را هم نخواهد داشت. به منظور تبیین این موضوع با سه تن از فرماندهان گردان های عاشورا گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
فرمانده گردان عاشورای شهرستان بستک استان هرمزگان می گوید اینگونه تهدیدات بیشتر جنبه جنگ روانی دارد و نباید آن را جدی گرفت چرا که دشمن حتی در جنگ تحمیلی که ایران در تنگناهای زیادی قرار داشت کاری از پیش نبرد و اکنون که کشور ما از لحاظ نظامی پیشرفت های چشمگیری کرده به این نتیجه رسیده اند که با حمله نظامی نمی توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند. وی ادامه می دهد: با توجه به شکست استکبار در عراق و افغانستان بعید است دست به اقدام نظامی دیگری بزنند. درویش خواه با تاکید بر اینکه تهدیدات نظامی علیه ایران عملی نخواهد شد. تهدیدات فرهنگی را مهم تر می داند و می گوید: باید بنای کار را بر فرهنگ گذاشت. دشمن هم روی همین نقطه دست گذاشته است و عمده ضرباتی که بر کشور وارد می شود از همین ناحیه است و امروز تمام هم وغم دشمنان در بحث فرهنگی متمرکز شده است. آنها که با رخنه در افکار جوانان، تفرقه بین مذاهب و قومیت ها، ظهور فرقه های انحرافی مثل دراویش، تشکیک در بحث مهدویت با معرفی کسانی که به دروغ ادعای نیابت از امام زمان«عج» دارند و... ظهور پیدا می کند. فرمانده گردان عاشورای 101 بستک هرمزگان که گردان تحت امرش در سال 85 به عنوان گردان نمونه کشوری معرفی شده است، فلسفه وجودی گردان های عاشورا و الزهرا را دفاع سرزمینی عنوان می کند و اظهار می دارد: نقطه قوت، ایمان است و اگر ایمان بسیجیان راسخ بماند هیچیک از امکانات مادی نمی تواند با آن مقابله کند چنانچه از صدر اسلام تاکنون این چنین بوده است.
فرمانده گردان 110 عاشورا هم این تهدیدات را «بوق تبلیغاتی» می نامد و می گوید: اینگونه اظهارات و تهدیدات مخصوص امروز نیست و از اول انقلاب بوده است و این تهدیدات به این دلیل است که با پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت ملت ایران روزبه روز استکبار جهانی رسواتر می شود و معادلات آنها بیشتر در هم می پیچد. محسن رضایی که گردان تحت امرش در سال 1385 به عنوان گردان نمونه کشوری معرفی شده است با اشاره به اینکه بسیج همیشه حرف اول و آخر را زده و تمام کننده کار بوده است می گوید: «گردان های عاشورا با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و سازگار با فرهنگ عاشورا شکل گرفته است نیروهای بسیج گردان های عاشورا و الزهرا با شاخصه هایی چون ایثار، پرکاری و کم توقعی از هیچ تهدیدی نمی هراسند و در کنار سایر نیروهای مسلح آماده دفاع از ایران اسلامی هستند.»
فرمانده گردان اسوه شیراز با تاکید براینکه این تهدیدات را جدی نخواهیم گرفت، ادامه می دهد: امروز دیگر دشمنان توان مقابله با نظام اسلامی ایران را ندارند اما اگر روزی به فکر عملی نمودن تهدیدات خود باشند، باید بدانند شاید آنها شروع کننده باشند اما مطمئنا تمام کننده نخواهند بود.
فرمانده گردان عاشورای اسوه کشوری ناحیه کرج نیز با اشاره به آمادگی دفاعی گردان های عاشورا خاطرنشان می کند: «حدود 2500 گردان عاشورا و الزهرا در سراسر کشور سازماندهی شده اند و براساس دکترین دفاع همه جانبه آموزش های لازم را جهت دفاع موزاییکی گذرانده اند. بسیجیان هر نقطه از کشور با توجه به نوع آب وهوا و سرزمین و مردمانش در دفاع شرکت می کنند و در صورت تعرض به هر نقطه از ایران به صورت خودجوش توسط نیروهای مردمی همان ناحیه دفع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امروز یکی از دغدغه های دشمن وجود جمعیت عظیم بسیج در جای جای ایران است، ادامه می دهد: در حال حاضر گردان های عاشورا و الزهرا به تجهیزات و تسلیحات روز مجهز شده اند تا زمانی که به پشتوانه سپاه خیل عظیم بسیجیان در صحنه حضور دارند هیچ دشمنی جرات تعرض به خاک مقدس ایران را نخواهد داشت.» کاظم خانی عوامل تعیین کننده در جنگ را فیزیکی و غیرفیزیکی و بسترساز معرفی می کند و می گوید: به ظاهر امکانات زمینی و هوایی در اختیار دشمن است و از این لحاظ برتر دارد. اما آنچه در جنگ و در بحران تعیین کننده می باشد عامل غیرفیزیکی است بعنی عقیده، ایمان، ایثار و انگیزه، و روحیه شهادت طلبی عامل بسترسازی است که در اختیار بسیجیان قرار دارد. وی می افزاید: ما از لحاظ آمادگی دفاعی نیروهایی در گردان داریم که سال ها آموزش دیده اند و حرفشان این است که ما سرمان را به کف دست گرفته ایم و رهبر هرجا فرمان دهد تقدیم خواهد کرد. بعلاوه از لحاظ تسلیحاتی نیز بسیجیان حتی در هوابرد هم پیشرفت های خوبی داشته اند و آموزش های غواصی، جنگ در کوهستان، جنگ شهری و... را به طور تخصصی طی کرده اند.» کاظم خانی در پایان، تمرین های تاکتیکی را باعث پویایی و سرزندگی نیروهای بسیجی می داند و اظهار می دارد: در مانورها بسیجیان می آموزند که باید همیشه آمادگی داشته باشند.
در نهایت اینکه عقب نشینی آشکار وزیر خارجه فرانسه نشان از این دارد تا هنگامیکه فرزندان ایران اسلامی آماده، مستقل و توفنده به سمت قله های پیشرفت در حال حرکتند خطری این ملت را تهدید نخواهد کرد و تهدیدهای مستکبرین ته کشیده است و حرفشان در دنیا خریداری ندارد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( پنج شنبه 86/7/12 :: ساعت 4:20 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 21
>> بازدید دیروز: 65
>> مجموع بازدیدها: 156092
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب