سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن را که نانخور کم است یکى از دو توانگرى‏اش فراهم است . [نهج البلاغه]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نقش بسیج در جنگ رسانه ای

در پنجمین همایش بسیج و رسانه عنوان شد

نقش بسیج در جنگ رسانه ای

روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج پنج شنبه هفته گذشته در پنجمین همایش «بسیج و رسانه» میزبان مسئولان روابط عمومی مناطق بسیج و نیز مدیران و دست اندرکاران رسانه های کشور بود.
همایش امسال مانند سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد. سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی مقاومت در این همایش با اشاره به نقش مهم رسانه ها در انتقال فرهنگ و ارزش های انقلاب خاطرنشان کرد: «تاکنون انقلاب اسلامی اثرات عمیقی در جهان گذاشته است و در این دو سال اخیر با شدت گرفتن روحیه انقلابی در دولت، ارزش های انقلاب حتی در اعماق کشورهای هدف نیز نفوذ کرده است.» وی در ادامه گفت: با روی کار آمدن دولت نهم از غربت بیرون آمدیم.» فرمانده نیروی مقاومت بسیج با بیان اینکه هر آن کس که دغدغه تحقق آرمان های انقلاب و امام را دارد، یک بسیجی است هر چند در بسیج ثبت نام نکرده باشد، اضافه کرد: «امروز روز گسترش روحیه انقلابی و بسیجی است و اگر امروز با شجاعت و شهامت و عزمی راسخ به حفظ، تقویت و گسترش این روحیه بپردازیم مشکل اصلی انقلاب و اسلام حل خواهد شد.»
وی با انتقاد از رسانه ها و ورود بیش از حد آنها به عرصه سیاست از رسانه های عمومی خواست در مسائل فرهنگی، اعتقادی، رفتاری و عادات اجتماعی نیز فعالیت بیشتری داشته باشند. فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به نقش فرهنگ سازی رسانه ها، ترویج روحیه انقلابی از جانب آنها را مقدمه تشکیل ارتش 20 میلیونی دانست.
علی اشرفی نوری نیز با اشاره به کارکردهای مختلف بسیج در عرصه های گوناگون هدف از این همایش را آشنایی رسانه ها با توانمندی های بسیج و معرفی عرصه های نوین فعالیتی بسیج دانست. مسئول روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج تعامل و مراوده اصحاب رسانه و بسیج با یکدیگر را از دیگر اهداف این همایش برشمرد و اضافه کرد: «بسیج یک فرهنگ است و رسانه یک فرهنگ ساز، از این رو برای تقویت و ترویج روحیه بسیجی باید این دو با هم همکاری داشته باشند.»
مدیر مسئول روزنامه رسالت دیگر سخنران همایش بود. وی به دست اندرکاران برگزاری همایش پیشنهاد داد قبل از همایش با فراخوانی مقاله و تحقیقات و جمع آوری پژوهش های متخصصین و ارائه آنها در قالب کتاب، ثمردهی همایش ها را بیشتر کنند و از نظرات صاحبنظران در برنامه ریزی ها بهره ببرند.
سیدمرتضی نبوی با بیان آنکه «بسیج یعنی آماده باش تمام عیار» ،افزود: «اگر بخواهیم گفتمانی را برای بسیج تعریف کنیم، انتظار، محورترین آن است و در حقیقت بسیجی، منتظر واقعی است.»
حسین شریعتمداری نیز در این همایش با اشاره به اینکه «امروز جنگ، جنگ افکار است نه ابزار» گفت: «همچنانکه بسیج در جنگ پیشتاز بود در عرصه «جنگ فکری» نیز وارد شود.»
مدیر مسئول کیهان رابطه رسانه با نیروی مقاومت را به نقطه اتصال بین لوکوموتیو و واگن ها تشبیه کرد و افزود: «بسترسازی کار سخت افزاری در جنگ جدید به عهده نیروی مقاومت و کار نرم افزاری با رسانه هاست».
فضایلی مدیرعامل خبرگزاری فارس هم صحنه رویارویی جهان امروز را در حوزه نبرد نرم دانست و گفت: «اگر ما و بسیج قرار است در این هماورد سهمی داشته باشیم باید طرف مقابل خود را بشناسیم و احاطه به مسائل مربوط رسانه از نیازهای ویژه بسیج است.
دیگر سخنران پنجمین همایش بسیج و رسانه مدیر گفت وگوی ویژه خبری 22:30 شبکه دوی سیما بود که بزرگنمایی وجه قدرت سخت در بسیج را از صفت های اطلاع رسانی در مورد بسیج دانست و ضمن انتقاد از نگاه فصلی و مقطعی به مقوله بسیج در رسانه ها گفت: «برای نهادینه کردن فرهنگ بسیجی باید رسانه ها به عنوان ابزار قدرت نرم، پیوند میان قدرت سخت و نرم در بسیج را ایجاد کنند و با جریان سازی در تمام طول سال کارکردهای گوناگون بسیج را به نمایش بگذارند».
عنادی همچنین با اشاره به ورود بسیج به عرصه های اجتماعی تازه خواستار نقد و بررسی عملکرد بسیج در این حوزه ها شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این همایش با بیان اینکه بسیجی واقعی در کشور بالاتر از آمار ارائه شده است گفت: اگر صحنه ای پیش بیاید آنگاه مشخص خواهد شد تا چه اندازه اسوه های واقعی گریزان از نام و به دور از خودنمایی در اختیار داریم».
در پایان این همایش از چند رسانه که در عرصه اطلاع رسانی بسیج فعالیت پر رنگی داشتند به وسیله سرلشکر جعفری تقدیر شد.
همچنین در حاشیه مراسم کمیسیون های مطبوعات، صدا، خبرگزاری و سیما برگزار شد و صاحبنظران در آنجا به بحث به تبادل نظر پرداختند.
روز جمعه نیز در جلسه ای مسئولان روابط عمومی مناطق مقاومت کشور ضمن بررسی نتایج پنجمین همایش بسیج و رسانه ها درباره برنامه های خود برای برگزاری هفته بسیج نیز به مشورت و رایزنی پرداختند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( چهارشنبه 86/8/9 :: ساعت 1:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 42
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156048
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب