سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاست علمی، شریف ترین ریاست است [امام علی علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نفوذ به عمق دشمن با کاوشگر رباتیک

مخترع بسیجی گلپایگانی طراحی کرد
نفوذ به عمق دشمن با کاوشگر رباتیک

«سیدحسن شریف زاده» مخترع برگزیده شهرستان گلپایگان در جشنواره خوارزمی، متولد 1361 و عضو انجمن مخترعین کشور است.
از دوران نوجوانی با الگوگیری از پدرش که یکی از رزمندگان دوران 8 ساله دفاع مقدس می باشد، عضو پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان گلپایگان شد. وی هم اکنون دانشجوی رشته «کنترل کیفی قطعات مکانیک» دانشگاه عملی کاربردی ساپکو است.
شریف زاده درباره شروع کارهای اختراعی خود می گوید: پدرم یک مکانیک است. از 5 سالگی در کنار پدرم، با این حرفه آشنا شدم. حضور در آنجا این احساس را در من به وجود آورد که کارهایم را با هدفمندی خاصی پیگیری کنم. ساخت هواپیمای تحقیقاتی 4 نفره، صندلی ویلچر و زره ضد آر.پی.جی از طرح های اختراعی پدرم است.
مطالعه و آشنایی بیشتر با مکانیک و همچنین حضور در یک خانواده مخترع، سبب شد تا به سمت نوآوری های تازه ای در زمینه مکانیک بروم و اولین طرحم که «موتور دیزل» بود را انجام دادم.
این تلاشگر عرصه علمی و صنعتی درباره ویژگی این طرح توضیح می دهد: این طرح اولین بار ساخته شده و ساختارش با نمونه های قبلی متفاوت است. دستگاه در ابعاد 10*10، با سوخت الکل و روغن کرچک می باشد و 8 هزار دور در دقیقه می زند. تفاوت این طرح با دیزل معمولی در این است که سوپاپ ندارد و قدرت و سرعتش چند برابر است. شریف زاده در ادامه از صندلی هیدرولیک و رادار التراسونیک (رادار مافوق صوت) به عنوان اختراعات دیگر خود یاد می کند و می گوید: دولت باید در شهرستان ها، مراکز حمایت از مخترعین را تاسیس کند و امکانات آزمایشگاهی مختلفی را در اختیار افراد قرار دهد. دولت به طرح هایی بودجه تخصیص دهد که جواب می دهند و کمک های مالی و معنوی خود را از ما دریغ نکند.
این بسیجی مخترع از کاوشگر رباتیک به عنوان طرح جدید دیگری نام می برد که در مرحله ساخت است و می افزاید: این دستگاه تا عمق30 متری، مواد منفجره ای به حجم 8 کیلو را در زیر آب به موضع دشمن می برد و از آن محل عکسبرداری می کند.
وی در پایان می گوید: مسئولین دانشگاه علمی کاربردی ساپکو، تاکنون حمایت خوبی را از طرح هایم کرده اند. اتوماسیون کردن دستگاه های کارخانه ایده جدیدی است که با همکاری و کمک مسئولین دانشگاه به خصوص رئیس آن در مرحله ساخت آن هستم و شایسته است در پایان از حمایت های بی دریغ مسئولان دانشگاه علمی کاربردی سابکو کمال تشکر را داشته باشم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/8/13 :: ساعت 12:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 33
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156039
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب