سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس چیزی از سحر بیاموزد، پایان کارش با پروردگارش است . [امام علی علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ضرورت تقویت بسیج در جنبش نرم افزاری

سیدمهدی حسینی

«اگر کشوری خواهان عزت، اقتدار، استقلال، هویت، امنیت و رفاه است باید دارای توانایی علمی باشد و این واقعیت انکار ناپذیر طبیعت جریان زندگی است.» این سخن بخشی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که چند ماه پیش در جمع صدها تن از افتخارآفرینان المپیادهای علمی ایراد گردید. همه نهادها و سازمان های علمی، فرهنگی و امنیتی کشور مخاطب این سخن قرار دارند. اما در این بین مجموعه بسیج بیشتر از همه مورد خطاب قرار گرفته است. بسیج از یک سو یک وجهه ملی، مردمی ، انقلابی، فرهنگی و مقید به قوانین شرع و برخوردار از عنایت رهبری است و از سوی دیگر حضور فراگیری در سطح کشور و اقشار مختلف دارد و می تواند نقش بی بدیلی در نهضت علمی کشور ایفا نماید. به عبارت دیگر هیچ جریانی به اندازه بسیج چنین قابلیت هایی را ندارد تنها مجموعه ذی ربط بسیج است که می تواند با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه خود، توانمند یهای علمی کشور را به حرکت درآورد. با ارائه راهکارهای علمی و نو به نیازهای حیاتی و اساسی کشور پاسخ دهد. جماعتی که هم دغدغه دارد و هم بدون منت می تواند به رهنمودهای رهبری انقلاب جامه عمل بپوشاند درنهایت بسیج و تفکر بسیجی است.
رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به کرات در سخنرانی های خود اقشار مختلف بسیج بویژه قشر دانشجو ، طلبه، اساتید حوزه و دانشگاه را مورد خطاب قرارداده وخواستار پیگیری موضوع «تولید علم و جنبش نرم افزاری» شده است. از جمله اینکه به صراحت بیان فرمودند:« عزت و سرافرازی که بسیج در دوران دفاع مقدس حافظ آن بوده امروز هم باید با تولیدعلم و نوآوری های علمی جریان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را عزتمند و سرافراز کند.»
معظم له در بیان دیگر تاکید کردند:« اقتدار و قدرت ملی کشور از طریق بسیج در جامعه همواره جلوه پیدا کرده و امروز باید در تولید فکر و رهایی از معضلات و مشکلات جامعه اقتدار را حفظ کند و بدرخشد و افتخارآفرین باشد.»
استقلال کشور که دغدغه همیشگی امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست وبسیجیان با تفکر خودکفایی و رهایی از وابستگی گام های بسیار ارزشمندی در عرصه های امنیتی، علمی و فرهنگی و اقتصادی کشور برداشته اند اما امروز باید بیش ازپیش جریان بسیج در مقوله تولید علم و جنبش نرم افزاری تقویت گردد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/10/9 :: ساعت 12:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 54
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156060
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب