سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش به فراوانی آموختن نیست، بلکه نوری است که در دل آنکه خدا هدایتش را بخواهد، می تابد . پس هرگاه در پی دانش بودی، ابتدا جوهره بندگی را در جانت بجوی و با به کار بستن دانش آن را به دست آور و فهم را از خدا بطلب تا به تو بفهماند . [امام صادق علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حماسه ساز هویزه

به جز عده ای اندک، شهر از آدم خالی است و هر چه هست خلوتی ، خاموشی و خمپاره، دشمن خواب تسخیر هویزه را می بیند. زوزه خمپاره و صدای انفجارها هم همین را می گوید. تبلیغ کرده اند که «هویزه در دست ما است.»
با عده کم اگر ناامیدی به سراغ آدم بیاید دیگر هیچ...اما «حسین» فرمانده است و در این وضع بودنش برای همه امیدوارکننده است. همه دل به او بسته اند و او به خدا.


27 سال، در غبارهیاهوی روزگار شخصیت «شهید حسین علم الهدی» و حماسه ماندگارش هنوز زنده است...
به بهانه برگزاری یادواره حماسه ساز هویزه و یارانش در گفت وگو با برادر «شهیدعلم الهدی» با ابعاد دیگری از حیات پربار او آشنا شویم.
«سیدکاظم علم الهدی» درخصوص شخصیت معنوی و جهادی برادرش می گوید: حسین فرزندی پاک از پدر و مادری مومن بود. از همان کودکی در مساجد با تشکیل کتابخانه و جلسات سخنرانی و در مدارس با بنیان نهادن انجمنهای اسلامی و جلسات ارشاد و هدایت، شور و جذبه ای خاص در افراد به وجود می آورد.
وی ادامه می دهد: در ایام جنگ نیز، طراحی عملیات های بزرگ وترویج روحیه مقاومت و ایستادگی از ویژگی های شخصیت جهادی حسین است.
علم الهدی به ویژگیهای شخصیتی حسین اشاره می کند و اظهار می دارد: برادرم در میان تمام صفات نیکویی که دارا بود، دو الگوی بارز در او وجود داشت. یکی روحیه معنوی شهید است که در عمر کوتاه خود با انس به قرآن و عبادت و تهجد پرورش یافته بود و خصوصیت دیگری که در بقیه افراد کمتر مشاهده می شود، مطالعه در زمینه های گوناگون مذهبی و اجتماعی و سیاسی بود که از او یک صاحب نظر مومن ساخته بود. ایشان درخصوص بعد نظامی و جهادی شخصیت شهید علم الهدی و یارانش در در روزها و ماه های اولیه جنگ تحمیلی می گوید: حماسه هویزه یکی از عملیات های گسترده بود که سه ماه پس از شروع جنگ توسط رزمندگان اسلام اجرا شد و دوم اثر سیاسی حماسه هویزه بود که متاسفانه به آن توجه نشده است و آن سقوط بنی صدر است. وی می افزاید: بعد از شهادت حسین و یارانش ، افراد مومن جامعه بنی صدر را که فرماندهی کل قوا را برعهده داشت مقصر می دانستند و به او فشار می آوردند تا کناره گیری کند. اما وی به جای «تجدید نظر» در استراتژی خود بحران ایجاد می کرد. و نتیجه عملکرد ضعیف او که مهمترینش حماسه خونین هویزه بود. کابینه اش سقوط کرد.
در ادامه از وی درخصوص شخصیت های تاثیرگذار بر حسین می پرسم که می گوید: به فرموده رهبر معظم انقلاب که «حسین یک نابغه مسلمان بود که ناشناخته ماند» باید اعتراف کرد که رشد بالای معنوی و عمق مطالعات دینی اش ( با وجود سن کم) حاکی از نبوغ ذاتی وی بود. بیشتر از اینکه دیگران بر حسین تاثیرگذار باشند، رفتار حسین براطرفیان اثرگذار بود.
در پایان می گوید: انعکاس چهره واقعی شهدا به جوانان مهمترین کاری است که باید مسئولان بدان توجه کنند.متاسفانه به اشتباه از شهیدان چهره های دست نیافتنی ترسیم شده و این امر دلسردی جوانان را به همراه داشته است. اگر بدون اغراق ، خصوصیات واقعی شهیدان معرفی گردد، به طور قطع و یقین گام مهمی در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/10/9 :: ساعت 12:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 37
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156043
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب