سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«و به لقمان حکمت دادیم» ـ فرمود : منظور فهم و خرد است . [امام کاظم علیه السلام ـ در تفسیر گفته خدای متعال]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی: محیط دانشگاه باید به محیط بسیج

مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بسیج دانشجویی دوشنبه گذشته در تالار بصیرت مرکز فرهنگی 13 آبان برگزار شد و رضا سراج به عنوان رییس سازمان بسیج دانشجویی معرفی و از زحمات محمدرضا مردانی، تقدیر به عمل آمد.
رضا سراج رئیس جدید سازمان بسیج دانشجویی که در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران سخن می گفت؛سازمان بسیج دانشجویی را میراثی گرانبها و ارزشمند، یادگار امام راحل (ره) و یک نهاد راهبردی دانست و گفت: چهار عرصه فعالیت، پیشروی بسیج دانشجویی است که شامل محیط دانشگاه، محیط جامعه، جهان اسلام و محیط بین المللی می شود. سراج با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید با جهاد علمی محیط دانشگاه را به محیط بسیج علمی تبدیل کند، افزود: بسیج دانشجویی باید با نهضت نرم افزاری به کارآمدی نظام و دولت کمک بسیار اساسی بکند.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری بسیج دانشجویی در محیط دانشگاه، اظهار داشت: بسیج دانشجویی با این تاثیر گذاری باید شرایط و زمینه را برای اسلامی کردن دانشگاه ها فراهم کند. سراج یکی از وظایف بسیج دانشجویی در محیط جامعه را کمک به کارآمدی دولت عنوان و اضافه کرد: به عنوان نمونه بسیج دانشجویی در همین شرایط سرما کمک های شایانی را در شهرهای شمالی کشور انجام داده است و باید با کارهای سازندگی و... در جهت تقویت دولت گام های جدی و اساسی بردارد، عدالت خواهی و عدالت طلبی را در جامعه نهادینه و ظرفیت ها و ساز و کارهای عملیاتی شدن عدالت را دنبال کند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی از دیگر وظایف بسیج دانشجویی در محیط جامعه را مقابله با تهدیدات نرم دشمن عنوان کرد و گفت: این وظیفه در جاهایی که هویت ملی و سیاسی نظام مورد مناقشه قرار می گیرد و جاهایی که به باورها، اعتقادات، ارزش ها و فرهنگ نظام و جامعه هجمه می شود، موضوعیت می یابد و دفاع بسیج باید عالمانه و همه جانبه باشد. سراج با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید نسبت به جهان اسلام و حوادث آن کاملا حساس باشد، افزود: دانشجو نمی تواند نسبت به جهان اسلام بی تفاوت باشد و باید در این زمینه نقش آفرینی کرده، از بیداری اسلامی حمایت و روند شکل گیری خاورمیانه اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران را تسریع کند.
لازم به یادآوری است سراج هم اکنون در مقطع دکترای دانشگاه امام حسین(ع) تحصیل می کند و بیشترین فعالیت ایشان در زمینه تحقیقات علمی و پژوهشی بوده و پیش از این در معاونت فرهنگی سپاه مشغول به فعالیت بوده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/11/1 :: ساعت 8:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 22
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156028
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب