سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با کسی که از مدارایش ناگزیر است مدارا نمی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بسیج را از نو باید شناخت

«بسیج» کلمه ای آشنا برای همگان است ولی به حق باید گفت با وجود سپری شدن بیش از 82 سال از غرس این نهال مقدس و پربار به دست با کفایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از مردم و بخش قابل اعتنایی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی شناخت دقیق و عمیقی از بسیج ندارند و تنها با یک یا دو شاخه از شاخه های متعدد و پربرکت این «شجره طیبه» و «درخت تناور و پرثمر » و «شکوفه های معطر و باطراوت» آن آشنا هستند.
بهترین منبع برای دستیابی به جنبه های گوناگون بسیج و کشف مفهوم حقیقی آن مهمترین کلام و پیام بانی آن یعنی حضرت امام خمینی (ره) است. از بررسی بیانات و پیام های امام راحل (ره) پیرامون بسیج نکات زیر بدست می آید:
1- بسیج، تفکر، نگرش و فرهنگ خاصی است که از اسلام ناب و زلال معرفت کلام حق ( قرآن) و از سیره و کردار اولیای حق و عترت نشات گرفته و مظهر و مصداق همه خوبیها و ارزشهای اسلامی است. خود، ارزش است و معیاری برای ارزشی بودن که اعضای آن از عشق های دروغین و مجازی جدا و به عشق حقیقی پایدار و جاودانی وصل شده اند.
2- بسیج مصداق کامل عشق به حق است. بسیج مدرسه و آموزشگاهی است که شاگردانش از یک سو عاشقان حقیقت و سرسپردگان ولایتند و از سوی دیگر بریدگان از دنیا و رسیدگان به اعلایند.
3- بسیج، میقات پابرهنگان، محفل مستضعفان و ستمدیدگان صالحی است که وعده تخلف ناپذیرالهی آنان را وارثان زمین خوانده تا اندیشه پاک اسلامی را برفراز عالم عروج دهند و خود نیز به معراج بروند تا نزد حق از مقربان درگاهش باشند.
4- بسیجیان لشکریان مخلصی هستند که در لحظات خطر و هجوم دشمن به مرزهای اعتقادی، ارزشی و جغرافیایی : اقلیمی ایران اسلامی سراز پانشناخته و بدون هیچ چشمداشتی، آگاهانه و عاشقانه به جهاد در راه حق برمی خیزند.
5- بسیج شجره طیبه ای است که در وحی و کلام الهی ریشه دارد و با انوار هدایت و بصیرت قرآن و عترت رشد و شکوفایی یافته و با تمسک به حبل و ریسمان حق و عروه الوثقی، شاخسارش را تقویت نموده و شکوفه های خود را با وصال به معبود معطر و بارور ساخته است و در یک کلام، با بندگی و پیروی از حق تعالی، درخت تناوری گشته است تا فضای مسموم باطل و باطل پرستان را از صفحه روزگار محو سازد و سرسبزی و شادابی حاکمیت حقیقت را نمایان سازد.
براین اساس بسیج با عقبه اعتقادی ریشه دار و گستردگی و دامنه وسیع خود در تمام اقشار و بخش های جامعه کارکردهای اجتماعی متعددی دارد و با تلفیق ایمان ناب و عمل صالح در همه عرصه های فرهنگی، علمی، اقتصادی ، سیاسی و نظامی چشم انداز روشن و درخشانی را فراروی ملت مومن و انقلابی ایران قرارداده است که موفقیت های چشمگیر بسیجیان درالمپیادها و صحنه های خلاقیت و ابتکار نمونه بارز آن به شمار می رود.

 

بهزاد کاظمی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( جمعه 86/11/12 :: ساعت 6:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 52
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156058
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب