سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طمع کشاننده به هلاکت است و نارهاننده ، و ضامنى است حق ضمانت نگزارنده ، و بسا نوشنده که گلویش بگیرد و پیش از سیراب شدن بمیرد ، و ارزش چیزى که بر سر آن همچشمى کنند هر چند بیشتر بود مصیبت از دست دادنش بزرگتر بود ، و آرزوها دیده بصیرت را کور سازد و بخت سوى آن کس که در پى آن نبود تازد . [نهج البلاغه]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» چرا جرایم اینترنتی را دست کم می گیرید؟

امروز پیشرفت علوم جدید و سادگی امکان برقراری ارتباط در جهان کنونی و سهولت دستیابی به اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در اقسام Server ها فضای بسیار خوبی را برای زالوصفتان سودپرست شب نشین فراهم آورده است که با استفاده از این فضا اقدام به سودجویی های بی انتها نمایند.نمایش تصاویر و فیلم هایی از زنان و کودکان کم سن و سال انسان را یاد دوران گلادیاتورها می اندازد.
مقایسه بین توزیع مواد مخدر و این مورد به ما نشان خواهد داد که متاسفانه چه شباهتهای زیادی بین آنهاست ضمن اینکه در بعضی موارد دومی بسیار خطرناک تر است.
اینترنت و تجهیزات مخابراتی جدید که شاهراه تبادل اطلاعات با اصالت در جهان است و می توان از آنها به عنوان وسیله ای راهوار برای پیشبرد اهداف علمی جهت توسعه و نشر علوم و یکسان سازی سطح علوم در تمامی جهان بشری استفاده برد، متاسفانه کریدر کسب سود برای عده ای معدود و بدور از شرایط انسانی گردیده است. جامعه سالم و خانواده های متعلق به این جامعه از وقوع این مصیبت در اطراف خویش نگران و پریشانند.
در تمامی کشورهای در حال توسعه و یا توسعه یافته برای رانندگی خطرناک که در نهایت ممکن است جان و مال چند نفر را تهدید کند میلیونها دلار هزینه نموده اند و اکیپهای پلیسی را در لوای قانون جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی تجهیز کرده اند. روانشناسان بسیاری به آنالیز رفتاری رانندگان متخلف پرداخته اند و با همکاری قانوندانها و قانون گذاران جامعه خویش جزاهای مختلفی برای گناهکاران تعیین نموده اند.تبلیغات جهت تشویق عموم جامعه به مراعات قوانین رانندگی سالیانه گردش پولی معادل میلیونها دلار را در بر می گیرد.
سوال اینجاست چرا مجموعه جرائم اینترنتی دست کم شمرده می شوند؟ مگر این شاهراه جهانی تبادل اطلاعات متعلق به همه نیست؟ مگر نه اینکه نباید اجازه دهیم در این شاهراهها افرادی دیوانه وار جهت کسب درآمد حریم خانواده های جامعه بزرگ جهانی را مورد هتک حرمت قرار دهند؟ سودجویان این شاهراه حتی از تولید و تکثیر مواردی اینچنین پا را فراتر گذارده اند و اقدام به ایجاد چرخه های هماهنگ مردابی نموده اند که وقتی حتی اگر، اشتباه وارد یکی از این سایتها شوید دیگر نمی توانید خارج شوید و هر کدام از زیر گروههای این چرخه را پس می زنید دیگری جایگاه آن را پر می کند و خود را نمایش می دهد.
آمارهای غیر رسمی نمایانگر آن است که روزانه domain 4000 از این دست ثبت می شود. چرا باید اینگونه باشد؟ کدام خانواده، کدام والدین، کدام رهبر جامعه تحمل چنین بی اهانتی را دارد؟ آیا آمریکاییان - اروپاییان - آفریقاییان - آسیاییان استحقاق این توهین و تحقیر را دارند؟ کدام یک از ما می توانیم خود را در جایگاه پدری بدانیم که دخترش به خاطر بدست آوردن چند دلار ملعبه دست سود جویان گردیده و تصاویر برهنه وی به خاطر چیزی اندک تر از دو دلار به نمایش گذاشته شده است؟ تصور آن نیز مشکل است. کدامین جامعه استحقاق چنین توهین و حرمت شکنی را دارد؟
آیا این جنایت نیست؟ برای مقابله با این جنایت ها چه کردیم؟ چه برنامه ای برای آینده داریم؟ چه عقوبتی برای فراهم کنندگان این گونه فضای میزبان اندیشیده ام؟

صادق حکیمی عضو بسیج پایگاه شرکت ارتباطات زیرساخت




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 87/3/13 :: ساعت 3:46 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 16
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156022
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب