سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از مصاحبت با فاسقان، بدکاران و آنان که آشکارا مرتکب معصیت می شوند، بپرهیز . [امام علی علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اتفاق اعجاب آور؟!

در سالهای قبل از 1330 ، حضرت امام خمینی (ره) برای زیارت بیت الله الحرام به مکه مشرف شده بودند. در بازگشت از مکه مکرمه ، به زیارت عتبات مقدس کربلا و نجف مشرف می شوند. در آن سالها مرحوم علامه طباطبایی در نجف اشرف در خدمت استادشان مرحوم علامه قاضی (رحمه الله علیه) کسب علم و ادب و فلسفه و عرفان می فرمودند.مرحوم قاضی از بزرگان فلاسفه اسلامی و عرفای بی نظیر عالم تشیع هستند.
یکی از شاگردانش ( آیت الله قوچانی) می فرمود:« به طور کلی این بزرگوار، صحبتی از دنیا و جریانات مادی زندگی شان در طول عمر استادی شان در نجف نفرمودند. وقتی مشغول تدریس می شدند، بی توجه از تمام دنیا و آنچه برجلسه می گذرد، در عالم روحی خودشان سیر می کردند . محال بود کسی در هنگام تدریس آن بزرگوار، در مجلس درسشان شرکت کند و این بزرگوار توجهی به ورود وخروج او کنند.
فرمودند:« روزی در هنگام درس ایشان، سیدجوانی وارد حوزه شد که تا آن روز ایشان را در حوزه نجف ندیده بودیم. استاد، گرم درس دادن بودند که به محض ورود سید جوان ، استاد ، با آن عظمت روحی و سنشان آن چنان دستخوش تغییر روحی شدند که کتاب را بستند و به احترام ایشان، به تمام قد ایستادند و آن چنان از ورود ایشان تجلیل فرمودند که برای همه ما جای تعجب بود؛ از اینکه استاد هم تا آن زمان ایشان را ندیده بودند و آن جلسه هم آخرین جلسه بود. استاد علامه قاضی طباطبایی کتاب را بستند و به طور بی سابقه ای شروع به بحث تاریخی فرمودند؛ زیرا تا آن موقع در این مورد صحبتی نفرموده بودند. در تمام آن جلسه بحث از قیام مردان خدا بود و ساعتها صحبت فرمودند؛ که تا آن روز ایشان در این موارد صحبت نکرده بودند و دیگر تا آخر عمرشان نشنیدم. مجلس پایان یافت و همه رفتند و آن سید جوان بزرگوار ، دیگر دیده نشد.
جناب آیت الله قوچانی فرمودند: این جریان گذشت تا سال 42 که من به قم مشرف شده بودم. شنیدم به مناسبت ایام محرم، مجالسی در منزل امام برپا می شود. به آنجا رفتم. هرگز آن سخنهای علامه قاضی از خاطرم نرفته بود و اینکه آن سیدبزرگوار چه کسی بودند. به محض ورود به بیت امام و زیارت ایشان، متوجه شدم ایشان همان سیدجوانی است که در آن سال به محل درس علامه قاضی وارد شدند. در سالهای قبل از 1330 در شبهای پنجشنبه درس اخلاق می فرمودند، که بسیاری از فقهای سالخورده از محضر ایشان بهره مند می شدند و ساعت ها قبل از تشریف فرمایی ایشان حضور می یافتند.

مرحوم حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی
رمضان 1363 اردوگاه موصل



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 87/3/13 :: ساعت 3:52 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 60
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 156066
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب