سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چیزی برای ابلیس کمر شکن تر از این نیست که دانشمندی در قبیله ای ظهور کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» معنویت، پاتک ناتوی فرهنگی

 رئیس سازمان تحقیقات و مطالعات بسیج:

معنویت، پاتک ناتوی فرهنگی

«تجربه جنگ 8 ساله به دشمنان نشان داد تهدیدات سخت و نظامی در ایران جز اینکه هزینه های آنها را بالا می برد سودی نخواهد داشت. چرا که برخلاف کشورهایی مثل عراق و افغانستان رابطه ملت و دولت در جمهوری اسلامی ایران بسیار مستحکم است و نیز با وجود ولی فقیه، این گونه تهدیدات باعث انسجام ملی و مقاومت مردمی ایرانیان می شود. از این روست که دشمنان به «تهدید نرم» روی آورده اند.»
دکتر محمد تولایی رئیس سازمان تحقیقات بسیج که سخنانش همراه با پژوهش و تحقیق است، ضمن بیان مطلب فوق می افزاید:« دشمن سعی دارد از درون مردم را نسبت به حاکمیت دینی دچار ابهام و تردید کند و آنگاه مردم در هنگام حمله نظامی تماشاچی شوند.
دور کردن مردم از معنویت از راهکارهای مهم آنهاست چرا که معنویت عامل اصلی استقامت است.شبهه افکنی و تراشیدن مکتبهای جدید معنوی و عرفانهای انحرافی یکی از راههای اساسی سردرگمی جوانان است. بطوریکه آنها را از درون تهی کرده و می تواند با یک فشار ساده فرو بریزند.» تولایی تهدیدات نرم را مقدمه تهدیدات سخت می داند وادامه می دهد:« اگر دشمنان انقلاب اسلامی در این مرحله شکست بخورند اقدام به حمله نظامی نخواهند کرد. لذا باید برای مقابله با آن ما هم به «قدرت نرم» مجهز شویم. وی از برگزاری همایشی با موضوع «بسیج و قدرت نرم» خبر می دهد و در این باره می گوید:« در این همایش بررسی خواهد شد که بسیج در قدرت نرم چه بازتولیدی می تواند داشته باشد و جنگ نرم را چگونه می تواند مدیریت و خنثی کند.»
تولایی با بیان این جمله از مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان سپاه که تربیت بسیجیان و انسانهای تراز امام و اسلام اولویت شماست، خاطرنشان می کند:« ما اگر می خواهیم بسیجیان به عنوان خواص جبهه حق در هر جمع و قشر تاثیرگذاری اجتماعی داشته باشند، باید اولویت راهبردی نیروی مقاومت بسیج به این امر اختصاص یابد واز فعالیت های اردویی، هنری و حتی نظامی برای جذب استفاده کنیم تا آنگاه کار فرهنگی مناسب صورت گیرد.»
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( چهارشنبه 86/8/9 :: ساعت 2:0 عصر )


»» تهدیدها ته کشیده است!

در گفت وگو با چند تن از فرماندهان گردان های عاشورای نمونه کشوری مطرح شد

تهدیدها ته کشیده است!

سخنان گستاخانه وزیر امور خارجه فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران و متعاقب آن واکنش های بین المللی و در نهایت عقب نشینی آن وزیر صهیونیست از موضع خود نشان داد جمهوری اسلامی ایران به چنان قدرتی تبدیل شده است که استکبار جهانی کم کم جرات تهدید کردن آن را هم نخواهد داشت. به منظور تبیین این موضوع با سه تن از فرماندهان گردان های عاشورا گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( پنج شنبه 86/7/12 :: ساعت 4:20 عصر )


»» کوی ذوالفقاریه کانون مقاومت مردمی

عبدالحسن بنادری از شکست حصر آبادان می گوید

کوی ذوالفقاریه
کانون مقاومت مردمی

پس از اشغال خرمشهر در چهارم آبان ماه سال 59، دشمن متجاوز حریصانه و مغرورانه به خیال تصرف آبادان و سایر شهرهای خوزستان به سمت آبادان حرکت کرد. آنان که با چشم ظاهری در مقابل خود تنها مردمی عادی و بدون امکانات را می دیدند با پشتوانه قدرت های جهانی تهاجمی نو را آغاز می کردند و در سر فکر برگزاری جشن پیروزی دیگری را می پروراندند. حتی تا محاصره شهر هم پیش رفت. اما غیرت و شجاعت و عشق به ولایت در محاسبه های مادی آنان گنجانده نشده بود. معاون عملیات سپاه وقت آبادان، معتقد است پس از پیام حضرت امام(ره)، یکی از عوامل مهم شکسته شدن حصر آبادان استقامت مردم در شرایط سخت دوران محاصره بوده است. «عبدالحسن بنادری» که آن زمان با 22 سال سن، فرماندهی نیروهای مردمی را برعهده داشت حتی قبل از تحمیل جنگ با تحرکات نفوذی های بعثی در مرزهای ایران ستیز داشته است. وی هم اینک مسئول اداره آموزش و برنامه ریزی شرکت پالایش نفت آبادان می باشد.
به گفته وی حملات وحشیانه بعثی ها به پالایشگاه آبادان و تصاعد غبارهای غلیظ و سیاه رنگ نفتی روزهای تاریکی را برای آبادان رقم زد اما با تلالو مهتاب نیمه شب 5 مهر60 با رمز نصرمن الله وفتح القریب عملیات ثامن الائمه آغاز شد و هنوز ظهر نشده بود که آفتاب بر آبادان ایران باز تابید. بنادری از جمله اولین فرماندهانی است که در اواخر سال 68 از دستان مقام معظم رهبری «مدال فتح» را دریافت کرده است.
آنچه در پیش رو دارید قسمتی از خاطرات وی از ایستادگی و رشادت های مردم آبادان است.قرار است به زودی به همت سیدقاسم یاحسینی نویسنده داستان های دفاع مقدس خاطرات «عبدالحسن بنادری» به چاپ برسد.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 1:54 عصر )


»» دوران خوش اسارت و سختی!!

اشاره:دکتر قاسم جعفری یکی از آزادگانی است که شش سال ونیم اسارت را در اردوگاههای عراق تحمل کرده است. وی با سرمایه «معنویت و اراده» - ارمغان دوران اسارت- توانسته به موفقیت های بزرگی دست یابد.
جعفری هم اینک رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی است. او پس از بازگشت از اسارت دروس حوزوی را خود ادامه داده و درمحضر آیات عظام سبحانی، مکارم شیرازی و جوادی آملی 8 سال مشغول تحصیل درس خارج بوده است. جعفری در سال 1375 موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته حقوق شده و در سال 1379 کارشناسی ارشد خود را در رشته مبانی فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه الهیات تهران دریافت کرده است. وی در سال 81 با دفاع از پایان نامه خود به عنوان مبانی فقهی نظارت شهروندان برحاکمان، دکترای خود را از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه تهران اخذ کرد. جعفری اصرار دارد وظیفه طلبگی خود را رها نکند از این رو به کارهای تبلیغی و سخنرانی اهتمام خاصی دارد.
وی از سال 74 و از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تدریس را آغاز کرده و هم اکنون در دانشگاههای مختلف مشغول تدریس می باشد. 3 سال است عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد است. از این عضو بسیج اساتید تا به حال 2عنوان کتاب به نامهای «خوشه های خاطره» و آئین های مقاومت و عاطفه »به چاپ رسیده است و اکنون نیز مجموعه مقالاتی در مورد شخصیت مرحوم ابوترابی را به نام «ستاره سپهر شیدایی» در دست چاپ دارد.نوشتار زیر خاطرات وی از دوران اسارت است.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( پنج شنبه 86/5/25 :: ساعت 11:1 صبح )


»» ملائکه خاکی

گفت و گو با خواهر جانبازفاطمه السادات موسوی از امدادگران دفاع مقدس

ملائکه خاکی

از زبان فرزند: مادرم درسال 1344 در شهر شیراز در خانواده سادات متولد شد. او همیشه از حضرت زهرا (س)عاشقانه یاد می کنه. من درست موقعیت اون موقع ایشونو درک نکردم .اون برای دینش واعتقاداتش مبارزه می کرده وقتی از دیگران تعریف اون روزهارو که توی جبهه بودن می شنوم که یه شیر زن بودن راستش یه حس غرور بهم دست می ده. خیلی هست که بشه توی یه میدان جنگ به راحتی و بدون ترس از مرگ زندگی کرد. الان می بینم که واسه خودم یه مادر که نه بلکه یه دوسته یه سنگ صبور، یه نفر که هنوزنشناختمش. به یه جایی وصله که راستش بعضی مواقع منم ازش در حیرتم.
بعد از جنگ هم ما 4 سال آبادان بودیم مادرم اونجا سال سوم و چهارم دبیرستان رو شبانه خواندن، هم خانه داری می کرد هم درس می خواند. بعد ادامه دادند و سال اول حسابداری بود که به خاطر بیماری و تجویز پزشک انصراف داد.مادرم چند تا روحیه شاخص داره. یکی استشهاده یعنی متعلق به خودش نیست، مامان کمتر می زاره کسی ازش سر در بیاره! برای همین مصاحبه هم یک خوابی باعث شد بپذیرن والا به هیچ وجه حاضر نمی شد از خودش بگه.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( پنج شنبه 86/3/24 :: ساعت 12:0 صبح )


»» هنر مبارزه در مبارزه هنری

 در گفت وگو با دوتن از هنرمندان بسیجی مطرح شد

هنر مبارزه در مبارزه هنری

آنگاه که از«هنر انقلابی و متعهد» کلامی به میان می آید شهید سید مرتضی آوینی، از جمله کسانی است که ذهن، او را اولین می یابد! او از معدود کسانی بود که دغدغه انقلابی خود را با هنرش درآمیخت و در تبیین و توضیح«هنر واقعی» تلاش کرد و در همین تلاش مقدس هنرمندانه ترین اثر را از خود به جای گذاشت و پرواز کرد!
سید شهیدان اهل قلم وقتی که با تندی از هنر دنیای مادی وغیرالهی غرب انتقاد می کرد، منشا هنر واقعی را حکمت و معرفت می دانست و معتقد بود، حقیقت عالم در ذات خود زیباست و ادراک هنری یعنی ادراک حکیمانه ای که از دریچه زیبایی به حقیقت عالم می نگرد...
و بانظام تسبیحی عالم نسبت مستقیم دارد ( از این رو) برای جستجوی خاستگاه و سرمنشا هنر در وجود انسان باید به سراغ شناخت انسان و شناخت فطرت انسان برویم و به این پرسش پاسخ دهیم که انسان چیست؟ اگر با این نگاه متعالی هنر را برانداز کنیم و از عمق انسانی خویش برآن نظر بیندازیم در می یابیم، تحسین عدل و اقرار به زیبایی عدالت تنها گزاره ای است که هر انسانی برآن صحه می گذارد. از این منظر هنرواقعی درمسیر بسط عدالت ومبارزه باظلم است چنانچه شهید آوینی نیز معتقد است «هنر به معنای حقیقی آن جز با مبارزه محقق نمی شود.»
چنین تعریفی از هنر در کلام نورانی حضرت امام راحل نیز مشاهده می شود. امام خمینی به عنوان انسانی که راه عرفان و شهود زیبایی را طی نموده در پیامی به هنرمندان و خانواده شهدا که به «منشور هنر انقلاب» شهرت دارد،(1) جایگاه واقعی هنر را به احسن وجه تبیین فرموده است.
در این پیام از همان ابتدا حضرت امام براین امر تاکید دارند که سرمایه هنر انقلاب خون مبارزین در راه حق است و هنری را «زیبا و پاک» عنوان می کنند که«کوبنده» اسلام آمریکایی باشد. آنچه در این میان مورد توجه است شباهت بسیار این پیام در شهریور 67 حضرت امام و پیام ایشان در آذر 67 در مورد تاسیس بسیج است.(2)
همان گونه که امام بسیجیان را به حرکت در خط اسلام ناب محمدی (ص) ومبارزه با استکبار و تحجر و پول پرستی فرا می خواند هنر زیبا و پاک را نیز نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی و اسلام مرفهین بی درد عنوان می کند. ارتباط وثیق دو پیام حضرت امام (ره) حکایت از آن دارد که «هنر انقلابی»تنها با روحیه بسیجی بوجود می آید و اگر بسیجیان درک صحیحی از هنر داشته باشند و آن را با روحیه اخلاص و مبارزه خود در آمیزند آنگاه «انقلابی هنری» رخ خواهد داد که نتیجه مبارکش «هنر انقلابی»خواهد بود.                           
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/3/20 :: ساعت 3:0 عصر )


»» آزاده ای از نگاه آزادگان

 در گفت و گو با چندتن از آزادگان پیرامون شخصیت امام خمینی (ره)عنوان شد:

آزاده ای از نگاه آزادگان

روزی که پا به عرصه خاکی نهاد روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بود. آن زمان هیچ کس فکر نمی کرد که این کودک روزی مرشد ملتی بزرگ چون ایران شود. پرچمدار اسلام هنوز شش ماه از تولدش نگذشته بود که پدرش به شهادت رسید.
وقتی که فریاد کشید وندای «هل من ناصر ینصرنی» سرداد. می دانست سربازانش در بغل مادران شیر آزادگی می مکند و گوش جان باز می کنند عشق به شهادت را در خون ها جاری ساخت ، چون فرزند شهید بود و کسی که وارث تمام صفات رهبران و پیشوایان قبل از خود بود. او عارفی وارسته ، مجتهدی زمان شناس، شاعری دلسوخته و رهبری نمونه بود.کسی که مشکلات جامعه را بر دوش کشید و جوانی را صرف خدمت به مردم و دنیای خود را خرج راحتی و آسایش مردم مسلمان و اعتلای پرچم اسلام کرد. در چهاردهم خرداد ماه 1368 پس از عمری مقاومت ومجاهدت هم نشینی با اولیاءالله را به عرصه دنیای خاکی ترجیح داد؛ گویی خود می دانست که درچنین روزهایی به محبوبش می رسد؛ سالها می گذرد حادثه ها می آید.
             
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/3/14 :: ساعت 12:0 صبح )


»» گفت وگو بافرهنگیان بسیجی

 درگفت وگو بافرهنگیان بسیجی عنوان شد

جایگاه نخبگان در تصمیم گیریهای بسیج

بسیج فرهنگیان از سال 1379 به صورت سازمانی جداگانه کارخود را در نیروی مقاومت بسیج آغاز کرده است. معلمان از آن رو که با فرزندان ملت در ارتباط هستند به واقع نقش مهمی در ساختن یک نسل و فرهنگ برای جامعه دارند. به همین منظور بسیج جامعه فرهنگیان فعالیتهای خود را در دوجنبه معطوف کرده است هم آموزش و ارتقای سطح دینی و فرهنگی معلمان و هم پرورش دانش آموزان پاک و مومن. از این روست که این سازمان نیز هم چون سایر معلمان، زحمت فراوانی بر دوش دارد. این گزارش بررسی کوتاهی از عملکرد این سازمان از زبان چند تن از معلمین بسیجی است.ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( سه شنبه 86/2/11 :: ساعت 1:38 عصر )


»» عقیدتی سیاسی حاشیه یا متن؟!

 گفتگو با چندتن از مربیان عقیدتی سیاسی بسیج

عقیدتی سیاسی حاشیه یا متن؟!

در قسمتی از پیام جاودانه حضرت امام به مناسبت تشکیل بسیج آمده است:« بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده اند» و نیز این جمله ماندگار از مقام معظم رهبری را بارها دیده ایم که:« بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود.» این بدان معناست بسیج در نقطه آرمانی و حد اعلای خود انسانهای کامل از جمله انبیا و اولیای معصوم را در خود جای داده است. از این رو قدم نهادن در این میقات مقدس باید همراه با عزم و جزمی محکم به سوی تعالی همه جانبه باشد و این مهم جز با تزکیه نفس و معرفت علمی و عملی امکان پذیرنیست. حضرت امام نیز در ساماندهی نهاد بسیج برتقویت مسائل اعتقادی بسیجیان تاکید داشتند و از حوزه و دانشگاه خواستند تا چهارچوبهای اصیل اسلام ناب (ص)را که اسلام مبارزه باتحجر و استکبار و پول پرستی است در اختیار همه اعضای بسیج قرار دهند. اهمیت ونقش بنیادین آموزشهای «عقیدتی- سیاسی» در نهاد فراگیری همچون بسیج از اینجا به خوبی آشکار می شود.آموزش هایی که باظرافت و دقت انتقال دهنده ارزشهای اسلام ناب و اندیشه های درخشان حضرت امام می باشد. بی تردید یکی از کسانی که دراین راه مجاهدانه قدم برداشت علامه شهید مطهری است که در همین مسیر راه خود را یافت! با حسن گزینش نیروی مقاومت بسیج، سالگرد شهادت این استاد فرزانه « هفته عقیدتی- سیاسی» نام گذاری شده است. چراکه شهید مطهری سالها با درک صحیح شرایط زمانی، اسلام ناب را تبیین و تبلیغ کرد و به جان بسیاری از جوانان نوشانید.
اما در شرایط حاضر ودر خیل تهاجمات فرهنگی وشبهات اعتقادی، چشم انداز عقیدتی : سیاسی نیروی مقاومت بسیج چگونه است و چه میزان در میدان عمل پیش رفته است؟
باتنی چند از مربیان با سابقه عقیدتی- سیاسی گفتگو کردیم تا ضمن پاسخ به این پرسش، نقصها و مشکلات موجود در این نهاد را بیان کنند.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/2/3 :: ساعت 12:0 صبح )


»» گفتگو با عبدا... سهرابی، استاندار استان مرکزی

 استاندار مجاهد

«اولین مسئول در دولت نهم و نخستین استانداری هستید که بالاترین درجه بسیجی یعنی «مجاهد» را به جنابعالی اعطا می کنم.» این جمله بخشی از صحبت های سردار سرلشکر صفوی بود، وی پس از سخنرانی در روز 22 بهمن 1385 درجمع راهپیمایان شهرستان اراک، در مراسمی با حضور نمایندگی ولی فقیه، مسئولان و فرماندهان استان مرکزی درجه «مجاهد» را به عبدا... سهرابی استاندار استان مرکزی اعطا کرد. این موضوع ما را برآن داشت تا گفتگویی با عبدا... سهرابی داشته باشیم و با نحوه همکاری و حمایت وی از بسیجیان بیشتر آشنا شویم. پیگیریها زود نتیجه داد و موفق شدیم در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور به گفتگو با وی بنشینیم، آنچه می خوانید ماحصل نشست صمیمی ما با آقای استاندار است.مشروح مصاحبه را اینجا بخوانید...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/1/20 :: ساعت 4:1 عصر )


<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 9
>> بازدید دیروز: 65
>> مجموع بازدیدها: 156080
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب