سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز است که نشانه اصابت رأی است :خوب برخورد کردن و نیک گوش کردن و پاسخ نیکو دادن . [امام صادق علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تحول در سامانه علمی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تشریح کرد
تحول در سامانه علمی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر

دانشگاه منتسب به امام جعفر صادق (ع) در صدر اسلام نمونه ای از جنبش نرم افزاری و تولید علم است. در این مرکز همه شئون علمی مطرح می گردد. قبل از اینکه امام صادق (ع) به عنوان ولی خدا بر روی زمین و نماینده تمام نمای دین مبین اسلام مطرح گردد، دانشگاه منتسب به او مرکز کرسی های نظریه پردازی علمی معروف است. بنیانگذار فقه جعفری با فرصتی که در آن زمان بدست می آورد، علوم مختلف الهی و غیر الهی را در این مرکز مورد بحث و بررسی علمی قرار می دهد. زمانی که ظرفیت علمی آن درسطح دنیا برجسته می شود و مورد اهتمام و توجه شخصیت های فکری و فرهنگی جهان قرار می گیرد. امام (ع) با ایجاد این بستر ارزشها و آرمانهای اسلامی خود را ترویج می کند.
دکتر جعفر یعقوبی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور که درباره ضرورتهای طرح موضوع «تولید علم و جنبش نرم افزاری» با صبح صادق گفت وگو می کرد با بیان این مطلب ادامه می دهد: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر امروز سلاطین عالم، سلطه خود را بر ملل جهان تحمیل می کنند، به اعتبار برتری های علمی است. اقتدار و تفوق علمی و فن آوری موجب شده آنها سلطه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... خود را بر ملل جهان تحمیل کنند. معظم له در ادامه این سخن می فرمایند: ما هم اگر می خواهیم اهداف مقدس انقلاب اسلامی را در سطح جهان توسعه دهیم لزوما اول باید خودمان را به توانمندیهای علمی مزین کنیم.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 87/3/13 :: ساعت 3:44 عصر )


»» گزارشی ازمنزل شهیدی که نمایشگاه ایثار و شهادت است

اینجا تنها خانه امید نیست!

مریم حسن پور

کتیبه ها راهنمایم می شوند. زنگ در را به صدا در می آورم. پدری مهربان که با نام «پدر محله» می شناسندش پذیرایم می شود. قدم به خانه ای می گذارم که دیوارهای آن دفتری از عشق است، شقایق نامه ای است که بر روی گلبرگ های آن صحنه های ایثار به نمایش درآمده است. صحنه دشت کربلا، خیمه ها ، تیرها، یزیدیان و در آن سوی میدان حسین بن علی (ع) مقتدای آزادمردان به نماز ایستاده است.
با روشن نمودن شمع در سقا خانه ، قلم را با نیت تبیین راه شهدا از زبان پدر شهیدی که تنها نقشش واژه پدر بودن نیست برسینه ورق به حرکت در می آورم ضبط را روشن می کنم. پدر امید همانند معلمی که کلاس درسش اتاق امید و کتابش زندگی و سلوک شهدا است از لزوم احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و از فعالیت های فرهنگی خود برای حفظ نه تنها نام فرزندش بلکه تمام شهدا می گوید...
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( سه شنبه 87/1/20 :: ساعت 1:0 صبح )


»» جنایت حلبچه، اوج ذلت صدام و حامیان غربی اش بود

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح

25 اسفند ماه 1366، یادآور یکی از تلخ ترین صحنه های تاریخ جنگ 8 ساله یعنی بمباران شیمیایی حلبچه توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق می باشد. بعد از عملیات غرورآفرین والفجر10 توسط رزمندگان اسلام که در شهرهای حلبچه، خرمای و... به اجرا درآمد، اهالی کردنشین این مناطق به یاری رزمندگان ایرانی شتافتند اما یک روز پس از آغاز عملیات، دشمن زبون به تلافی پیروزی رزمندگان اسلام و انتقام از نحوه برخورد مردم کرد عراق با نیروهای ایرانی، حلبچه و خرمای را مورد حملات شیمیایی خود قرار داد.
در بیستمین سالگرد این واقعه تلخ، در گفت وگو با سردار سرتیپ پاسدار «علی شادمانی»، رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح، ابعاد مختلف این جنایت را مورد بررسی قرار داده ایم.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( شنبه 86/12/25 :: ساعت 12:0 صبح )


»» گزارشى از مرکز توانبخشى جانبازان قطع نخاعى امام خمینى (ره)تهران

آگاهانه بند پوتین را بستیم

مریم حسن پور

وقتی به محوطه میدان تجریش می رسم ردپای رهگذران و چرخ ماشین ها سپیدی برف ها را به سیاهی مبدل نموده اما ارتفاعات رشته کوه البرز که پای هر رهگذری به آن نمی رسد همچنان استوار و محکم ، بکر و سفیدپوش از دور رخ می نماید اگر چه در چشم برخی ها گم شده است!! من نیز باید از قله هایی بنویسم که اگر چه در درون خود آتش درد و رنج را تحمل می کنند ولی هنوز استوار و پابرجا ایستاده اند و به زندگی لبخند می زنند کسانی که از جنون، خردی دیگر آفریدند.
خیابان فرمانیه به دنبال مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) می گردم جای تعجب دارد! در محله کسی چنین مکانی را با این نام نمی شناسند. با خود می گویم: نکند حافظه مردم هم در کوران زمان یخ زده است؟! بعد آرزو می کنم که هرگز ملت ما گرفتار فراموشی و بی اعتنایی به آنچه و آنکه تاریخ را ساخته است؛ نشده باشد.
با عزمی استوار به داشتن قلمی گرم برای ذوب یخ فراموشی بالاخره مرکز توانبخشی را یافته و وارد محوطه آن می شوم. حیاط محوطه با درختان سپید پوش تابلوی زیبایی از زمستان است، آمبولانس ها به ردیف ایستاده اند و خط ویلچری بر روی برف تا نزدیکی درب مرکز می رسد...
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( پنج شنبه 86/11/4 :: ساعت 1:1 عصر )


»» تفکر انقلاب اسلامی بستر بروز قدرت نرم

در همایش بسیج و قدرت نرم تاکید شد

تفکر انقلاب اسلامی بستر بروز قدرت نرم

همایش یک روزه «بسیج و قدرت نرم» دوشنبه هفته گذشته در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. این همایش که به همت پژوهشکده ارتش 20 میلیونی برگزار گردید ، صاحب نظران درباره کارکردها و نقش های بسیج و «قدرت نرم» مقالات خود را ارائه کردند.این همایش برای اولین بار در کشور مفهوم «قدرت نرم» را در میان صاحب نظران به بحث گذاشت.ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( پنج شنبه 86/9/29 :: ساعت 12:0 صبح )


»» مدرسه فروغ شهادت

گزارشی از یک مدرسه پیش دانشگاهی شاهد

مریم حسن پور

می خواهم از روزگاری بگویم، نه چندان دور، داستان فرار از مدرسه با تقلب های شیرین درسجلی! نه در کتاب هندسه!! زمانی که دانش آموزانش بزرگ مردان شدند که با کنار گذاشتن دفتر و قلم در قربانگاه عشق پای در کفش غیرت نهادند و با شستن رنگ و عناوین با اشک چشم دوش نحیف خود را تکیه گاه اسلحه قراردادند، با گذشت آن سال های درد و رنج اکنون معلم هایی مانده اند که این بار پایگاه علم و دانش اندوزی را در شهر مدرسه علم کرده اند.
این بار میزبان مدرسه ای شده ایم که دانش آموزان آن یادگار حماسه سازان دیروز هستند «مدرسه فروغ شهادت» مدرسه ای که مدیرش خود از جانبازان جنگ تحمیلی است و در عملیات کربلای 5 مجروح شده است. وی با 40 درصد جانبازی امروز آمده است تا بسیجی وار به گونه ای دیگر در جبهه علم و دانش ایثار کند.
وقتی به کنار درب مدرسه می رسم باد شاخه های بید مجنون را شانه می زند با خود می گویم شهیدان ما از جنس بید که نبودند، سرو قامتان بودند که صفت عاشقانه زیستن را از بید فراگرفتند. با گذر از زیر شاخه های بید مجنون وارد حیاط مدرسه می شوم، حیاط خالی از دانش آموزان است و نمازخانه مدرسه حال و هوای دیگر دارد. دانش آموزان موفق مدرسه که در سال های قبل توانسته بودند سد کنکور را بشکنند و نام دانشجو را بر خود نهند در فضایی کاملا صمیمی گردهم آمده بودند.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( چهارشنبه 86/9/21 :: ساعت 12:0 صبح )


»» سهم موثر بسیج در مهندسی فرهنگی کشور

حجت الاسلام دکترعلی اکبری تصریح کرد:

سهم موثر بسیج در مهندسی فرهنگی کشور

یدالله صانعى

حجت الاسلام دکتر حسن علی اکبری، مدتها معاون فرهنگی سپاه پاسداران بوده و با مقوله فرهنگ در سپاه و بسیج به خوبی آشنایی دارد. وی همچنین تحقیقات فراوانی پیرامون سندچشم انداز 20 ساله نظام داشته و در سال گذشته دبیرهمایشی با همین عنوان را عهده دار بوده است. از این رو هنگامی که با او درباره امور فرهنگی بسیج به گفت وگو نشستیم با نگاهی جامع وکلان درخصوص «مهندسی فرهنگی» سخن گفت و آنگاه نقش بسیج را در این عرصه تبیین نمود. با علی اکبری که عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) نیز می باشد درباره تغییر و تحولات فرهنگی بسیج در دوران پس از جنگ تحمیلی به گفت وگو پرداختیم. وی با ریشه یابی علل و عوامل این تحولات ضمن بیان موقعیت های فرهنگی بسیج راه های برون رفت از نواقص و مشکلات موجود را نیز مورد بررسی قرار داد.ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/9/12 :: ساعت 3:2 عصر )


»» ضرورت توجه رسانه ها به کارکردهای گوناگون بسیج

در هم اندیشی دست اندرکاران مطبوعات و بسیج تاکید شد

ضرورت توجه رسانه ها به کارکردهای گوناگون بسیج

سوم آبان ماه امسال اصحاب رسانه و مسئولان نیروی مقاومت بسیج در پنجمین همایش «بسیج و رسانه» در مشهد مقدس گردهم آمدند و راهکارهای تعامل نهاد بسیج و دستگاه رسانه را به بحث و تبادل نظر گذاشتند. در پایان این همایش یک روزه ، نشست های هم ا ندیشی در چهار کمیسیون صدا،سیما، خبرگزاری ها و مطبوعات با حضور مدیران و دست اندرکاران رسانه و مسئولین روابط عمومی بسیج برگزار شد. آنچه در این گزارش می آید نظرات جلسه هم اندیشی مدیران مسئول و خبرنگاران مطبوعات است.ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/8/21 :: ساعت 10:3 عصر )


»» نقش بسیج در جنگ رسانه ای

در پنجمین همایش بسیج و رسانه عنوان شد

نقش بسیج در جنگ رسانه ای

روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج پنج شنبه هفته گذشته در پنجمین همایش «بسیج و رسانه» میزبان مسئولان روابط عمومی مناطق بسیج و نیز مدیران و دست اندرکاران رسانه های کشور بود.
همایش امسال مانند سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد. سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی مقاومت در این همایش با اشاره به نقش مهم رسانه ها در انتقال فرهنگ و ارزش های انقلاب خاطرنشان کرد: «تاکنون انقلاب اسلامی اثرات عمیقی در جهان گذاشته است و در این دو سال اخیر با شدت گرفتن روحیه انقلابی در دولت، ارزش های انقلاب حتی در اعماق کشورهای هدف نیز نفوذ کرده است.» وی در ادامه گفت: با روی کار آمدن دولت نهم از غربت بیرون آمدیم.» فرمانده نیروی مقاومت بسیج با بیان اینکه هر آن کس که دغدغه تحقق آرمان های انقلاب و امام را دارد، یک بسیجی است هر چند در بسیج ثبت نام نکرده باشد، اضافه کرد: «امروز روز گسترش روحیه انقلابی و بسیجی است و اگر امروز با شجاعت و شهامت و عزمی راسخ به حفظ، تقویت و گسترش این روحیه بپردازیم مشکل اصلی انقلاب و اسلام حل خواهد شد.»
وی با انتقاد از رسانه ها و ورود بیش از حد آنها به عرصه سیاست از رسانه های عمومی خواست در مسائل فرهنگی، اعتقادی، رفتاری و عادات اجتماعی نیز فعالیت بیشتری داشته باشند. فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به نقش فرهنگ سازی رسانه ها، ترویج روحیه انقلابی از جانب آنها را مقدمه تشکیل ارتش 20 میلیونی دانست.
علی اشرفی نوری نیز با اشاره به کارکردهای مختلف بسیج در عرصه های گوناگون هدف از این همایش را آشنایی رسانه ها با توانمندی های بسیج و معرفی عرصه های نوین فعالیتی بسیج دانست. مسئول روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج تعامل و مراوده اصحاب رسانه و بسیج با یکدیگر را از دیگر اهداف این همایش برشمرد و اضافه کرد: «بسیج یک فرهنگ است و رسانه یک فرهنگ ساز، از این رو برای تقویت و ترویج روحیه بسیجی باید این دو با هم همکاری داشته باشند.»
مدیر مسئول روزنامه رسالت دیگر سخنران همایش بود. وی به دست اندرکاران برگزاری همایش پیشنهاد داد قبل از همایش با فراخوانی مقاله و تحقیقات و جمع آوری پژوهش های متخصصین و ارائه آنها در قالب کتاب، ثمردهی همایش ها را بیشتر کنند و از نظرات صاحبنظران در برنامه ریزی ها بهره ببرند.
سیدمرتضی نبوی با بیان آنکه «بسیج یعنی آماده باش تمام عیار» ،افزود: «اگر بخواهیم گفتمانی را برای بسیج تعریف کنیم، انتظار، محورترین آن است و در حقیقت بسیجی، منتظر واقعی است.»
حسین شریعتمداری نیز در این همایش با اشاره به اینکه «امروز جنگ، جنگ افکار است نه ابزار» گفت: «همچنانکه بسیج در جنگ پیشتاز بود در عرصه «جنگ فکری» نیز وارد شود.»
مدیر مسئول کیهان رابطه رسانه با نیروی مقاومت را به نقطه اتصال بین لوکوموتیو و واگن ها تشبیه کرد و افزود: «بسترسازی کار سخت افزاری در جنگ جدید به عهده نیروی مقاومت و کار نرم افزاری با رسانه هاست».
فضایلی مدیرعامل خبرگزاری فارس هم صحنه رویارویی جهان امروز را در حوزه نبرد نرم دانست و گفت: «اگر ما و بسیج قرار است در این هماورد سهمی داشته باشیم باید طرف مقابل خود را بشناسیم و احاطه به مسائل مربوط رسانه از نیازهای ویژه بسیج است.
دیگر سخنران پنجمین همایش بسیج و رسانه مدیر گفت وگوی ویژه خبری 22:30 شبکه دوی سیما بود که بزرگنمایی وجه قدرت سخت در بسیج را از صفت های اطلاع رسانی در مورد بسیج دانست و ضمن انتقاد از نگاه فصلی و مقطعی به مقوله بسیج در رسانه ها گفت: «برای نهادینه کردن فرهنگ بسیجی باید رسانه ها به عنوان ابزار قدرت نرم، پیوند میان قدرت سخت و نرم در بسیج را ایجاد کنند و با جریان سازی در تمام طول سال کارکردهای گوناگون بسیج را به نمایش بگذارند».
عنادی همچنین با اشاره به ورود بسیج به عرصه های اجتماعی تازه خواستار نقد و بررسی عملکرد بسیج در این حوزه ها شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این همایش با بیان اینکه بسیجی واقعی در کشور بالاتر از آمار ارائه شده است گفت: اگر صحنه ای پیش بیاید آنگاه مشخص خواهد شد تا چه اندازه اسوه های واقعی گریزان از نام و به دور از خودنمایی در اختیار داریم».
در پایان این همایش از چند رسانه که در عرصه اطلاع رسانی بسیج فعالیت پر رنگی داشتند به وسیله سرلشکر جعفری تقدیر شد.
همچنین در حاشیه مراسم کمیسیون های مطبوعات، صدا، خبرگزاری و سیما برگزار شد و صاحبنظران در آنجا به بحث به تبادل نظر پرداختند.
روز جمعه نیز در جلسه ای مسئولان روابط عمومی مناطق مقاومت کشور ضمن بررسی نتایج پنجمین همایش بسیج و رسانه ها درباره برنامه های خود برای برگزاری هفته بسیج نیز به مشورت و رایزنی پرداختند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( چهارشنبه 86/8/9 :: ساعت 1:0 عصر )
»» کلاس عاشورایی مدرسه عشق

 فرمانده گردان عاشورای نمونه کشوری :

کلاس عاشورایی مدرسه عشق

گردان 106 عاشورای حوزه مقاومت بسیج 12 ناحیه شهید بهشتی شهرستان کرج در سال 1385 توانسته است برای دومین بار به عنوان گردان نمونه کشوری معرفی شود. «محمدرضا کاظم خانی» فرمانده این گردان بعد از لطف خدا و تلاش خالصانه نیروها یکی از عوامل کسب این موفقیت را مدیریت و حمایت های فرمانده حوزه 12 می داند و در این باره می گوید:« از آنجایی که گردانهای عاشورا مستقیما زیرنظر فرمانده حوزه فعالیت می کنند، اگر دوستی و رفاقت بین فرماندهان حوزه و گردان نباشد نتیجه ای مطلوب حاصل نخواهد شد. حتی اگر فرمانده ناحیه کمک کند! در بحث امکانات و هماهنگی فرمانده حوزه مقاومت نقش بسزایی داشت و فکر فرمانده گردان و ارکان آن فقط در کارهای عملیاتی و اجرایی گردان متمرکز گردید.» وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی گردانهای عاشورا نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است که در آن معنویت و ایثار حرف اول و آخر را می زند می گوید:« در گردان به طور مداوم با دو هدف عمده یعنی ایجاد روحیه شهادت طلبی و تعمیق ایمان آگاهانه کلاسهای عقیدتی برگزار می کنیم و این کلاسها بوسیله اساتید مجرب اداره می گردد.»ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/7/29 :: ساعت 4:0 عصر )


»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 155954
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب