سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوردن از سرِ سیری، خواب بی شب زنده داری، خنده بی [مایه] شگفتی، ناله و مویه بلند به هنگام مصیبت، و بانگ نای در نعمت و شادمانی، نزد خدا سخت ناپسند است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دوست داشتم زمان جنگ رزمنده بودم

گفت وگو با برنده جشنواره فیلم های پنج دقیقه ای بسیج ؛
دوست داشتم زمان جنگ رزمنده بودم

غزاله مرعشی

متین کاظمی نمین، دانش آموز کلاس دوم دبستان یکی از برگزیدگان جشنواره فیلم های کوتاه 5 دقیقه ای بسیج است. فیلم «رزم متین و افراسیاب» درباره رزمنده ای است (با بازی خود او) که به جنگ می رود، جانباز می شود و در نهایت پس از شهادت به بهشت می رود. از او به عنوان «کوچکترین فیلمساز» شرکت کننده در جشنواره تقدیر شده است. در این باره با او گفت وگو کرده ایم.ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 87/2/2 :: ساعت 1:0 صبح )


»» شهید آدرس داد!

گفت وگویی با خانواده شهیدان صادقی

مهدیه شادمانى

برای پیدا کردن آدرس به پرس وجو نیاز نیست. از هر که آدرس بیت شهیدان صادقی را می پرسم خوب می داند! در جلوی منزل طاقهای عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) به چشم می خورد و سراسر نمای بیرونی خانه سیاه پوش است. زنگ را به صدا در می آورم. با روی خوش پذیرایم می شوند...
برای گفت وگو آماده می شوم، اما به ناگاه صدای پدر را می شنوم که می گوید: ما مصاحبه نمی کنیم .
متعجب می شوم، پس از جویا شدن علت، در می یابم که چند نشریه قبل از این به صورت ناصحیح گفت وگوی شان را انعکاس داده بودند! مادر می گوید: می خواهند ما را پشیمان نشان دهند اما ما لحظه ای از آرمانهایمان عقب نمی نشینیم. بعد از کسب اطمینان، حاضر به گفت وگو می شوند.

 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/12/5 :: ساعت 12:0 صبح )


»» جنگ بود، بابا نبود

گفت وگو با ریحانه مولوی نویسنده برتر کتاب سال دفاع مقدس

ریحانه مولوى، متولد 1355 در تهران از سال 1378 فعالیت هنرى خود را در زمینه داستان نویسى آغاز کرد. تاکنون در مسابقات مختلف شرکت کرده و رتبه هاى مختلفى را به دست آورده است از آن جمله مى توان به «دومین کنگره شعر و ادب استان هرمزگان»، اولین مسابقه داستان کوتاه روزنامه جام جم (رتبه اول)، همایش شعر و ادب شهرستان دورود (رتبه دوم )، مسابقه داستان نویسى بنیاد جانبازان (برگزیده )، یازدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس (مقام اول در بخش کودک و نوجوان )، اشاره کرد. قبل از ورود به وادى داستان نویسى، در زمینه نقاشى نیز فعالیت داشته است که «تجلى احساس » ، اثر برگزیده در پنجمین نمایشگاه 1374 کسب مقام اول در رشته طراحى در سطح استان تهران در سال و فعالیت هایـى در زمینـه تصویـرگرى کتاب کـودک و طراحى جلـد از آن جمله اسـت. در حوزه داستان، تاکنـون نزدیک بـه سى وپنـج داستان کوتاه ، چهارداستـان کودک و چهار کتـاب به تحریـر درآورده است. داستان هاى کوتـاه وى در نشریات مختلف ، از جمله  «سروش جوان»، «سروش کودکان»، روزنامه  «جام جم» ،  روزنامه «همشهرى» ، نشریه «خانواده سبز»، روزنامه «کیهـان»، ماهنـامـه «خاوران»،  هفتـه نـامـه «صبح صـادق» در شماره هـاى (115،107،104،103)  منتـشـر شده اسـت. عطرماهى ها، سه شنبه هاى عزیز، مرثیه نامه ها و اشک هاى پارچه اى عروسکم از جمله کارهاى منتشر شده مولوى مى باشد. وى در حال حاضر مشغول نوشتن دو داستان بلند براى گروه سنى نوجوان با محوریت دفاع مقدس است که نگارش داستان اولى دو سال به طول انجامیده و دومى سه ماه که در اواسط اسفندماه جارى به پایان خواهد رسید.ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( سه شنبه 86/11/23 :: ساعت 5:37 عصر )


»» مجاهدی بصیر و آرمانخواه

 محمدمهدی عبدخدایی از مبارزات شهید نواب صفوی سخن می گوید

مجاهدی بصیر و آرمانخواه

گفت وگو :احسان آیتى

محمدمهدی عبدخدایی در سال 1315 در مشهد به دنیا آمد او فرزند مرحوم آیت الله شیخ غلامحسین تبریزی است. شیخ غلامحسین پس از دستور رضاخان به کشف حجاب و تغییر لباس به مشهد مهاجرت کرد. او امام جمعه مشهدمقدس نیز بود. در آن دوران پدر محمدمهدی به پاسخگویی شبهات غرب زدگانی همچون کسروی می پرداخت. از آن رو هنگامی که کسروی توسط «فدائیان اسلام» خونش ریخته شد، او که کمتر از ده سال داشت (1224) با چهره طلبه سیدی آشنا شد که اقدام بدین عمل نموده بود. پس از چندی به تهران سفر کرد و به عضویت «فدائیان اسلام» درآمد. او پس از اعدام انقلابی ناموفق وزیرامورخارجه دولت مصدق ( از آنجائیکه تنها 16 سال داشت) به 20 ماه حبس محکوم شد. پس از آزادی ،فعال تر و پرشورتر درکنار فدائیان قرارگرفت و به تحصیل علوم دینی نیز همت گماشت.

عبد خدایی در کنار شهید نواب


عبدخدایی پس از شهادت نواب صفوی توسط رژیم پهلوی به 8 سال زندان محکوم شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشریه منشور برادری که یادگار نواب صفوی بود را تجدید چاپ نمود. در میان گروه های مبارزاتی علیه دستگاه طاغوتی و جریانات ضداسلامی، بی تردید « فدائیان اسلام» از جمله گروه های شاخص است که با رهبری دینی در ظرف مدت کوتاهی انسجام و هماهنگی ویژه ای را بدست آوردند و تاثیرات بسزایی در روند تحرکات ملی و منطقه ای گذاشتند. یکی از ویژگی های نمونه در این جمعیت اسلامی زمان شناسی و بصیرت و تصمیم گیری به موقع و درست در بزنگاه های حساس بوده است.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( پنج شنبه 86/10/27 :: ساعت 2:28 عصر )


»» استوار همچون بم

 

یدالله صانعى

آن شب که «کمیل» با دوستان مسجدی و پایگاه بسیج به سمت خانه خداحافظی می کرد هرگز تصور نمی کرد «ندبه» جمعه شان این همه خون انگیز باشد! خانه که رسید همه بودند؛ پدر، مادر، خواهر و برادر و... فردا که شد اما... نه خانه ای مانده بود نه خانواده ای و حتی نه شهری! زلزله همه را مدفون کرده بود! بم که زلزله شد، گویا ایران لرزید، از مسئولان گرفته تا مردم همه به جنب و جوش افتادند. همه «بسیج » شدند.
«چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار»
بیش از 36 هزار نفر از اهالی بم و براوات، آفتاب جمعه 5 دی 82 را ندیدند و برای ابد آرمیدند!
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( سه شنبه 86/10/11 :: ساعت 4:35 عصر )


»» حماسه ساز هویزه

به جز عده ای اندک، شهر از آدم خالی است و هر چه هست خلوتی ، خاموشی و خمپاره، دشمن خواب تسخیر هویزه را می بیند. زوزه خمپاره و صدای انفجارها هم همین را می گوید. تبلیغ کرده اند که «هویزه در دست ما است.»
با عده کم اگر ناامیدی به سراغ آدم بیاید دیگر هیچ...اما «حسین» فرمانده است و در این وضع بودنش برای همه امیدوارکننده است. همه دل به او بسته اند و او به خدا.


27 سال، در غبارهیاهوی روزگار شخصیت «شهید حسین علم الهدی» و حماسه ماندگارش هنوز زنده است...
به بهانه برگزاری یادواره حماسه ساز هویزه و یارانش در گفت وگو با برادر «شهیدعلم الهدی» با ابعاد دیگری از حیات پربار او آشنا شویم.
«سیدکاظم علم الهدی» درخصوص شخصیت معنوی و جهادی برادرش می گوید: حسین فرزندی پاک از پدر و مادری مومن بود. از همان کودکی در مساجد با تشکیل کتابخانه و جلسات سخنرانی و در مدارس با بنیان نهادن انجمنهای اسلامی و جلسات ارشاد و هدایت، شور و جذبه ای خاص در افراد به وجود می آورد.
وی ادامه می دهد: در ایام جنگ نیز، طراحی عملیات های بزرگ وترویج روحیه مقاومت و ایستادگی از ویژگی های شخصیت جهادی حسین است.
علم الهدی به ویژگیهای شخصیتی حسین اشاره می کند و اظهار می دارد: برادرم در میان تمام صفات نیکویی که دارا بود، دو الگوی بارز در او وجود داشت. یکی روحیه معنوی شهید است که در عمر کوتاه خود با انس به قرآن و عبادت و تهجد پرورش یافته بود و خصوصیت دیگری که در بقیه افراد کمتر مشاهده می شود، مطالعه در زمینه های گوناگون مذهبی و اجتماعی و سیاسی بود که از او یک صاحب نظر مومن ساخته بود. ایشان درخصوص بعد نظامی و جهادی شخصیت شهید علم الهدی و یارانش در در روزها و ماه های اولیه جنگ تحمیلی می گوید: حماسه هویزه یکی از عملیات های گسترده بود که سه ماه پس از شروع جنگ توسط رزمندگان اسلام اجرا شد و دوم اثر سیاسی حماسه هویزه بود که متاسفانه به آن توجه نشده است و آن سقوط بنی صدر است. وی می افزاید: بعد از شهادت حسین و یارانش ، افراد مومن جامعه بنی صدر را که فرماندهی کل قوا را برعهده داشت مقصر می دانستند و به او فشار می آوردند تا کناره گیری کند. اما وی به جای «تجدید نظر» در استراتژی خود بحران ایجاد می کرد. و نتیجه عملکرد ضعیف او که مهمترینش حماسه خونین هویزه بود. کابینه اش سقوط کرد.
در ادامه از وی درخصوص شخصیت های تاثیرگذار بر حسین می پرسم که می گوید: به فرموده رهبر معظم انقلاب که «حسین یک نابغه مسلمان بود که ناشناخته ماند» باید اعتراف کرد که رشد بالای معنوی و عمق مطالعات دینی اش ( با وجود سن کم) حاکی از نبوغ ذاتی وی بود. بیشتر از اینکه دیگران بر حسین تاثیرگذار باشند، رفتار حسین براطرفیان اثرگذار بود.
در پایان می گوید: انعکاس چهره واقعی شهدا به جوانان مهمترین کاری است که باید مسئولان بدان توجه کنند.متاسفانه به اشتباه از شهیدان چهره های دست نیافتنی ترسیم شده و این امر دلسردی جوانان را به همراه داشته است. اگر بدون اغراق ، خصوصیات واقعی شهیدان معرفی گردد، به طور قطع و یقین گام مهمی در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/10/9 :: ساعت 12:0 صبح )
»» نوسازی معنوی نیاز امروز بسیج

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت :

نوسازی معنوی نیاز امروز بسیج

28 سال از زمان تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی می گذرد و این نهاد انقلابی طی این سال ها در سخت ترین شرایط کشور در عرصه های نظامی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی نقش بی بدیلی از خود به جای گذاشت.
بعد از گذشت قریب به سه دهه امروز بسیج در ابعاد مختلف به ویژه در عرصه نظامی و امنیتی در سطح بسیار بالایی از توانمندی قرار دارد. اما آنچه که از زمان تاسیس بسیج مردمی بیش از همه امام راحل و مقام معظم رهبری بدان توجه خاص داشتند، بحث «تربیت نیروی انسانی مومن و انقلابی» بود. فرمانده جدید کل سپاه به منظور توجه به این امر اولویت امور فرهنگی در سپاه و بسیج را جزء رویکردهای محوری و اساسی خود عنوان کرد. به منظور آشنایی بیشتر با این رویکردها و بررسی این موضوع در بسیج گفت وگوی صمیمی و صریح با حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت انجام داده ایم که حاصل آن را در پیش رو دارید:
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/9/5 :: ساعت 2:42 عصر )


»» جور دیگر باید دید!

بایسته های فرهنگی بسیج در گفت وگو با سردار اثباتی

جور دیگر باید دید!

چندی قبل مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام با اشاره به پیشرفت های اقتصادی، نظامی ، سیاسی و ... که به برکت انقلاب اسلامی برای ملت ایران بدست آمده است از عدم تناسب توسعه این بخش ها با عرصه اخلاق و فرهنگ سخن گفتند. ایشان آنچه را که تاکنون در زمینه فرهنگ اسلامی انجام شده را متناسب با حرکت توفنده انقلاب اسلامی ندانستند. این در حالی است که از سال ها قبل معظم له با طرح مباحثی همچون تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی به مسئولان در این باره هشدار داده بودند.
« سردار بهروز اثباتی» با اشاره به این سخنان مقام معظم رهبری می گوید:« آقا در یک نظام کاملا پیوسته مسائل فرهنگی را به ماگوشزد کردند
اعلام خطرها و زنگ های مقام معظم رهبری مهم است. ایشان به مدیریت فرهنگی اشکال دارند. نقطه قوت انقلاب، فرهنگ است ولی نظام مدیریت فرهنگی ما توانمندی بهره گیری از این قدرت را ندارند. بلکه در مواقعی مهندسی معکوس هم می کند! امروز مقام معظم رهبری تهدید را خوب می شناسند. حتی دشمن هم اذعان دارد که «جنگ فرهنگی» را در دستور کار خود دارد. بعد از 27 سال در مدیریت فرهنگی کارنامه درخشانی نداریم و این معنای «مظلومیت فرهنگ» است. وقتی آقا این بحث را با دولت مطرح می فرماید، نشان می دهد که «رفع مظلومیت فرهنگی» را در وهله اول باید از دولت انتظار داشت. که در این زمینه جدی باشد.»  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/9/5 :: ساعت 12:0 صبح )


»» هنرمند متعهد هنر دینی می آفریند

 رئیس سازمان بسیج هنرمندان :

هنرمند متعهد هنر دینی می آفریند

قریب به یک دهه است که رویکرد برنامه ریزی ها و فعالیت ها در نیروی مقاومت بسیج به سوی « فرهنگ» غلبه یافته است. حرکت به سمت تشکیل سازمانهای تخصصی در نیروی مقاومت بسیج را نیز باید در همین راستا ارزیابی کرد. سازمان بسیج هنرمندان از جمله آن سازمانهای تخصصی است که در اواخر سال 1384 طرح ریزی و از اوایل سال 1385 کار خود را به طور رسمی آغاز نمود و اکنون در26 استان حضور فعال داشته و 53 کانون هنرمندان بسیجی در شهرستانهای مختلف کشور را تحت پوشش دارد. انجمن های هنرهای تجسمی، فیلم و عکس، موسیقی، تئاتر، صنایع دستی، خوش نویسی، شعر و ادبیات و ... از جمله انجمن هایی هستند که تاکنون به همت این سازمان تشکیل شده و عضوگیری نموده است. این سازمان وظیفه دارد بعد از شناسایی، آموزش و ساماندهی هنرمندان بسیجی، زمینه را برای بروز و ظهور نیروهای متعهد در بدنه جامعه هنری کشور فراهم نماید. انسجام هنرمندان از اهداف دیگر این سازمان تازه تاسیس در نیروی مقاومت بسیج است و از این پس تمامی انجمن های هنری در نیروی مقاومت بسیج و از جمله گروه روایت فتح تحت برنامه ها و الگوهای این سازمان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. در واقع این سازمان بالاترین مرجع هنری در بسیج خواهد بود و از آنجائیکه درهیات امنای 14 نفره آن معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده صدا وسیما و رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانده نیروی مقاومت بسیج و ... حضور دارند، می توان گفت به نوعی، انسجام و یک سویی فرهنگ در تمامی نهادهای فرهنگی کشور به وقوع پیوسته است. در گفت وگو با دکتر «حسین قنادیان» علاوه بر تشریح ماموریت های سازمان، در مورد موضوع «فرهنگ در بسیج» نیز به بحث پرداخته ایم.ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( شنبه 86/9/3 :: ساعت 11:32 عصر )


»» مدیریت بسیجی کلید واژه موفقیت

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نمونه کشوری:

مدیریت بسیجی کلید واژه موفقیت

در ابتدای کار محلی برای فعالیت نداشتند و جلسات خود را در منازل شهدا و... برگزار می کردند.
بعد از مدتی البته از پایگاه برادران نیز به طور نیمه وقت استفاده می کردند. با تمامی مشکلات و کمبودها کارشان را زمین نگذاشتند. از آنجایی که ارتباط صمیمی و مستقیمی با اهالی محل داشتند، مردم محل در حل مشکلات با آنها همیاری خوبی داشتند. زمینی در کنار مسجد با مساحت 230 متر در اختیار هیئت امنای مسجد قرار گرفت و صاحبان زمین اعلام کردند این قطعه زمین را با عنوان «زینبیه» در اختیار شما قرار می دهیم اما به چه قیمتی؟ به قیمت 20 سال نماز و روزه. پس از آن خواهران بسیجی پایگاه کوثر حصارک کرج با کمک یکدیگر 25 سال نماز و روزه را به جای آوردند و این چنین صاحب زمین شدند !
اما این آغاز کار بود و بعد از آن با زحمت و پشتکار و کمک های مردمی ساختمانی سه ونیم طبقه(730متر) بنا کرده و اینک در مکانی فعالیت می کنند که حاصل دسترنج خود آنهاست.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/8/14 :: ساعت 2:34 عصر )


   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 12
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 155967
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب