سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است . [امام علی علیه السلام]
نوای دلنشین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی: محیط دانشگاه باید به محیط بسیج

مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بسیج دانشجویی دوشنبه گذشته در تالار بصیرت مرکز فرهنگی 13 آبان برگزار شد و رضا سراج به عنوان رییس سازمان بسیج دانشجویی معرفی و از زحمات محمدرضا مردانی، تقدیر به عمل آمد.
رضا سراج رئیس جدید سازمان بسیج دانشجویی که در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران سخن می گفت؛سازمان بسیج دانشجویی را میراثی گرانبها و ارزشمند، یادگار امام راحل (ره) و یک نهاد راهبردی دانست و گفت: چهار عرصه فعالیت، پیشروی بسیج دانشجویی است که شامل محیط دانشگاه، محیط جامعه، جهان اسلام و محیط بین المللی می شود. سراج با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید با جهاد علمی محیط دانشگاه را به محیط بسیج علمی تبدیل کند، افزود: بسیج دانشجویی باید با نهضت نرم افزاری به کارآمدی نظام و دولت کمک بسیار اساسی بکند.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری بسیج دانشجویی در محیط دانشگاه، اظهار داشت: بسیج دانشجویی با این تاثیر گذاری باید شرایط و زمینه را برای اسلامی کردن دانشگاه ها فراهم کند. سراج یکی از وظایف بسیج دانشجویی در محیط جامعه را کمک به کارآمدی دولت عنوان و اضافه کرد: به عنوان نمونه بسیج دانشجویی در همین شرایط سرما کمک های شایانی را در شهرهای شمالی کشور انجام داده است و باید با کارهای سازندگی و... در جهت تقویت دولت گام های جدی و اساسی بردارد، عدالت خواهی و عدالت طلبی را در جامعه نهادینه و ظرفیت ها و ساز و کارهای عملیاتی شدن عدالت را دنبال کند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی از دیگر وظایف بسیج دانشجویی در محیط جامعه را مقابله با تهدیدات نرم دشمن عنوان کرد و گفت: این وظیفه در جاهایی که هویت ملی و سیاسی نظام مورد مناقشه قرار می گیرد و جاهایی که به باورها، اعتقادات، ارزش ها و فرهنگ نظام و جامعه هجمه می شود، موضوعیت می یابد و دفاع بسیج باید عالمانه و همه جانبه باشد. سراج با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید نسبت به جهان اسلام و حوادث آن کاملا حساس باشد، افزود: دانشجو نمی تواند نسبت به جهان اسلام بی تفاوت باشد و باید در این زمینه نقش آفرینی کرده، از بیداری اسلامی حمایت و روند شکل گیری خاورمیانه اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران را تسریع کند.
لازم به یادآوری است سراج هم اکنون در مقطع دکترای دانشگاه امام حسین(ع) تحصیل می کند و بیشترین فعالیت ایشان در زمینه تحقیقات علمی و پژوهشی بوده و پیش از این در معاونت فرهنگی سپاه مشغول به فعالیت بوده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/11/1 :: ساعت 8:0 صبح )
»» یازدهمین یادواره شهدا و نکوداشت جلوه های ایثار دانشجویی کشور

در دانشگاه بوعلی برگزار می شود
یازدهمین یادواره شهدا و نکوداشت جلوه های ایثار دانشجویی کشور

یازدهمین یادواره شهدا و نکوداشت جلوه های ایثار دانشجویی کشور دی ماه امسال در دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار می شود. این یادواره با شعار «دانشجو ، وفاق، اتحاد ملی، انسجام اسلامی» و محوریت پاسداشت یاد و منزلت والای شهدای دانشجو و بهره گیری از فضایل ناب فرهنگ ایثار و شهادت در دو بخش پژوهشی و ادبی هنری برگزار می شود.
دبیرخانه کمیته علمی این یادواره که مسئولیت آن را اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم برعهده دارد از کلیه دانشجویان، اساتید، اندیشمندان ، پژوهشگران و هنرمندان دعوت کرد با دریافت بروشور شرکت در این یادواره از امور فرهنگی یا بسیج دانشجویی در دانشگاه محل تحصیل یا سکونت خود و یا دبیرخانه کمیته علمی، آثار خود را حداکثر تا 25 آبان ماه به دبیرخانه کمیته علمی ارسال کنند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/8/13 :: ساعت 9:0 صبح )
»» شب مهتاب

با همکاری بسیج هنرمندان تولید شد
مجموعه داستانی «شب مهتاب»

ساخت و تولید سریال داستانی «شب مهتاب» در چهارمحال و بختیاری پایان یافت.
رییس بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری گفت: این سریال به موضوع معارف و با رویکرد اجتماع محور در 13 قسمت تولید و از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.«اسماعیل اشرف نیا» افزود: این سریال با همکاری صدا و سیمای مرکز چهار محال و بختیاری و بسیج هنرمندان تهیه و تولید شده است. اشرف نیا اظهار داشت: تهیه کنندگی این سریال برعهده «مصطفی علمی فرد» و کارگردانی آن نیز به عهده «شهرام باباپور» می باشد.بنابر همین گزارش کار ساخت این سریال، از ابتدای مردادماه امسال در شهرکرد آغاز شده بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( چهارشنبه 86/8/9 :: ساعت 9:0 صبح )
»» اعزام 1500 تیم پزشکی به مناطق محروم کشور

رییس سازمان بسیج سازندگی فعالیت اردوهای هجرت را تشریح کرد

اعزام 1500 تیم پزشکی به مناطق محروم کشور

همواره این سو ال مطرح است که بسیج سازندگی با جهاد سازندگی ابتدای انقلاب چه تشابه و تمایزی دارد؟ باید گفت تشابه اصلی در نقش و کارکرد احیای ارزش های جهادی است، علاوه بر آن تشابه فعالیت های بسیج سازندگی با جهاد سازندگی سابق در خدمات رسانی و محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم است ولی نقطه تمایز آن این است که وظیفه ذاتی جهاد سازندگی سابق، عمران و آبادانی روستاها بود که در سنوات بعد این وظایف به دستگاههای دولتی محول شد، بسیج سازندگی با گذشت 8سال ازفعالیتش، در دو سال اخیردرقالب اردوهای هجرت (و با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان) در همه عرصه ها اعم از آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفه ای، خدمات رسانی، عمرانی، مرمت بهسازی و زیباسازی مدارس وارد شده که خدمات رسانی و محرومیت زدایی از کشوراز نتایج آن بوده است. به منظور آشنایی با کم و کیف فعالیت های این سازمان در تابستان امسال با سردار مجید خراسانی رئیس سازمان بسیج سازندگی گفتگویی انجام داده ایم که از نظرتان می گذرد.
ضمنا از خبرنگاران مرکز اطلاع رسانی بسیج سازندگی که در زمینه تهیه خبر،گزارش ومصاحبه اردوهای هجرت مارا یاری کردند تشکر و قدردانی می کنیم.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/7/22 :: ساعت 10:27 صبح )


»» برترین «تحقیق و پژوهش نظامی» درباره دفاع مقدس معرفی می شود

کتاب های برگزیده دفاع مقدس در بخش «تحقیق و پژوهش نظامی» 24 آبان ماه امسال و همزمان با روز کتاب و کتابخوانی معرفی و تقدیر می شوند.
به گزارش ستاد خبری یازدهمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس، در این جشنواره و از میان کتاب های دفاع مقدسی که در سال 1385 برای اولین بار منتشر شده اند، برترین اثر به انتخاب هیات داوران معرفی و تقدیر می شود لازم به یادآوری است در دهمین دوره از این جایزه و در این بخش کتاب «روند پایان جنگ»، نوشته محمد درودیان به عنوان تنها اثر برگزیده معرفی شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( یکشنبه 86/7/8 :: ساعت 12:0 صبح )
»» حزب مستضعفین دنیا

برپایی عدالت و اقامه قسط از اهداف اصلی ارسال انبیا و دغدغه تمامی اولیای الهی است.(سوره حدید، آیه 25)
در ورای عدالت گستری، مفهوم دیگری به نام ظلم ستیزی نیز آرمیده است و این دو همواره همپای یکدیگرند. از این رو یکی از جنبه های برقراری عدل در جامعه توسط انبیا و مردان الهی مبارزه با استکبار بوده است و سربازان این جبهه «توده های مردم و مستضعفین» بوده اند. و آنچنان که خداوند متعال وعده داده است پایان امر نیز با غلبه بر مستکبرین حکومت مستضعفین شکل خواهد گرفت.(سوره قصص، آیه 5)
امام خمینی(ره) با تمسک به دستورات اسلام ناب، مبارزه با طاغوت را آغاز کرد و طبق سنت تحویل ناپذیر الهی، پابرهنگان اولین کسانی بودند که ندای آسمانی او را لبیک گفتند و نهضت اسلامی به پیروزی رسید.
این نوشتار بر آن است تا با واکاوی سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی، مفهوم مستضعفین، این گل واژه بنیادین انقلاب و حواشی آن را تبیین نماید. 
ادامه

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوای دلنشین ( دوشنبه 86/1/20 :: ساعت 4:43 عصر )


»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید آشنایی که نمی‏شناسیمش/کوچکترین ژنرال مین روب دنیا
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
توسعه کیفی بسیج
سر مقاومت
نقش مرجعیت در بسیج مردمی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 155958
» درباره من

نوای دلنشین
نوای دلنشین
بسم الله الرحمن الرحیم هر آنچه به بسیج و بسیجی مربوط می‏شود را در این وبلاگ خواهیم آورد. شما هم ما را یاری کنید.

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مصاحبه[20] . خطه خورشید[13] . یادداشت[12] . گزارش[11] . نمونه‏ها[9] . خبر[7] . سخن بسیجی[7] . مقاله .
» آرشیو مطالب
خطه خورشید
نمونه‌ها
یادداشت
مصاحبه
خبر
گزارش

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اسناد افتخار

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب